پلیس مینیاپولیس در مقابل خبرنگاران از گاز اشک آور استفاده کرد

© REUTERS / Carlos Barriaپلیس مینیاپولیس در مقابل خبرنگاران از گاز اشک آور استفاده کرد
پلیس مینیاپولیس در مقابل خبرنگاران از گاز اشک آور استفاده کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مینیاپولیس آمریکا، پلیس به طور هدفمند در مقابل خبرنگاران از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پلیس مینیاپولیس پس از پراکنده کردن اعتراضات، به طور هدفمند از اسپری گاز اشک آور علیه روزنامه نگاران، از جمله خبرنگار ریا نووستی، میخائیل تورگیف استفاده کرد.

گروه چهار نفری کارمندان تلویزیون VICE و یک خبرنگار این آزانس خبری در یک پمپ بنزین در منطقه شورش‌ها قرار گرفتند. پس از پراکنده شدن معترضین، نیروهای گارد ملی اجازه دادند خبرنگاران در آنجا بمانند. پلیس و گارد ملی بازداشت شدگان را از خیابان جمع آوری کرده و آنجا را ترک کردند. در این ایستگاه پمپ بنزین، روزنامه نگاران، صاحبان پمپ بنزین و افرادی حضور داشتند که از آن محافظت می کردند.

در جریان نا آرامی‌ها در آمریکا، 1400 نفر دستگیر شدند - اسپوتنیک ایران
در جریان نا آرامی‌ها در آمریکا، 1400 نفر دستگیر شدند

ناگهان یک مینی بوس پلیس نمایان شد که بلافاصله با گلوله های لاستیکی آتش گشود. با شنیدن فریادهایی مبنی بر اینکه این یک مالکیت خصوصی است و این افراد از آن محافظت می کنند، و همچنین فریادهای روزنامه نگاران، پلیس تیراندازی را متوقف کرد، اما با اشاره سلاح به سمت مردم، وارد پمپ بنزین شد و خواستار ورود همه به ساختمان شد.

روزنامه نگاران زانو زدند و هویت خود را نشان دادند. با وجود این، پلیس اسپری گاز اشک آور را مستقیماً به چهره یکی از اعضای گروه فیلم برداری که قبلاً خود را به عنوان کارمند خبرگزاری معرفی کرده بود، پاشید.

یکی از مأمورین با ماسک ضد گاز به خبرنگاران دیگری که در نزدیکی ماشین ایستاده بودند، نزدیک شد و چیزی گفت، اما به دلیل وجود ماسک، محتوای صحبت او غیرممکن بود. روزنامه نگاران تصمیم گرفتند که وی از آنها می‌خواهد که سوار اتومبیل شوند، اما همچنان خواستند که همکارشان را رها کند.

خبرنگار ریانووستی در آن طرف خودرو بود و همچنین پیش از آن کارت خبرنگاری خود را به مأمورین نشان داده بود. هنگامی که او آماده سوار شدن به اتومبیل شده بود، یک افسر دیگر نزدیک شد. روزنامه نگار کارت خود را نشان داد و گفت: "من خبرنگار هستم" در پاسخ، پلیس بدون اینکه چیزی بگوید، بلافاصله با اسپری گاز به صورت او پاشید.

روزنامه نگار دیگر آزاد شد، اما مدتی طول كشید تا هر دو بهبود یابند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала