فرار حيوانات وحشت زده از ترس آتش در زاگرس +ويدیو

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / فرار حيوانات وحشت زده از ترس آتش در زاگرس +ويدیو
فرار حيوانات وحشت زده از ترس آتش در زاگرس +ويدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ایران روز جمعه نهم خرداد به دلیل نامعلومی شروع شده و تاکنون بیش از 50 هکتار از مراتع و جنگل های این مناطق طعمه حریق شده است.

به گزارش اسپوتنیک، غلام حسین حکمتیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه دیل این شهرستان پس از چند روز کوشش طاقت فرسا همچنان ادامه دارد و تاکنون 50 هکتار از مراتع و جنگل های این منطقه طعمه آتش شده است.

وحید نوروزی کارشناس محیط زیست نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آتش وحشی؛ قلب هزاران هکتار از جنگل‌های زاگرس را در پنج استان کشور نشانه گرفته و عمق آتش در کنار بی مسئولیتی و کمبود امکانات؛ هر روز بیشتر می‌شود. برخی مناطق آنقدر صعب العبور هستند که جز بالگرد؛ امکان رفتن به آن جا نیست. به زودی با افزایش دمای منطقه؛ وضع بسیار بدتر نیز خواهد شد.

وی افزود: خوب یادم هست سال 89 زمانی که می‌خواستند طنز آب پاشی هوای آلوده تهران را اجرایی کنند به کسری از ثانیه دهها بالگرد آب پاش در پایتخت حاضر شدند تا یک ایده عجیب را اجرایی کنند. حتی رئیس سازمان آتش نشانی تهران را در جلسه سازمان محیط زیست کشور دیدم که از او برای اجرای این کار عجیب دعوت شده بود! و البته من از او خواستم تا جلسه شروع نشده آنجا را ترک کند که شریک سوزه طنز نگردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала