بیانیه وزارت خارجه روسیه در خصوص اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر بیانیه وزارت خارجه روسیه در خصوص اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران
بیانیه وزارت خارجه روسیه در خصوص اعمال خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه استفاده از تجهیزات خاص توسط نیروهای امنیتی آمریکا علیه نمایندگان حوزه رسانه را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام داشت که مسکو اقدام پلیس شهر مینیاپولیس در پاشیدن هدفمند اسپری اشک آور به صورت خبرنگار "ریانووستی" را خشونتی بی اساس می‌داند؛ این وزارتخانه همچنین استفاده از تجهیزات خاص توسط نیروهای امنیتی آمریکا علیه نمایندگان حوزه رسانه پس از ارائه کارت خبرنگاری از سوی آنها را غیرقابل قبول دانست.

انتشار فیلمی از ورود گارد ویژه برای سرکوب تظاهرات در مینیاپولیس آمریکا
 - اسپوتنیک ایران
انتشار فیلمی از ورود گارد ویژه برای سرکوب تظاهرات در مینیاپولیس آمریکا

پیشتر خبرنگار ریانووستی اعلام کرده بود که پلیس شهر مینیاپولیس به صورت هدفمند علیه گروه فیلم برداری شبکه "وایس" آمریکا و میخایئل تورگیف، خبرنگار ریانووستی پس از متفرق کردن اعتراضات از اسپری اشک آور استفاده کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: نگرانی خود را نسبت به افزایش روز افزون خشونت پلیس و بازداشت بی‌اساس خبرنگاران در جریان پوشش خبری ناآرامی‌ها و اعتراضات صورت گرفته در پی کشته شدن جورج فلوید ابراز می‌نماییم. ما استفاده از تجهیزات خاص، گلوله های پلاستیکی و اسپری های اشک آور، علیه نمایندگان حوزه رسانه پس از ارائه کارت خبرنگاری از سوی آنها را غیرقابل قبول می دانیم. همچنین پاشیدن هدفمند اسپری فلفل از سوی پلیس مینیاپولیس به صورت میخائیل تورگیف، خبرنگار ریانووستی را علی رغم شناسایی وی به عنوان خبرنگار، خشونتی بی اساس ارزیابی می کنیم.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه خاطر نشان شده است: امیدوار هستیم ارگان های ذیصلاح تحقیقات لازم در خصوص اتفاقاتی که برای نمایندگان حوزه رسانه در مینیاپولیس رخ داده است را به دقت مورد بررسی قرار دهند. ما از سازمان‌های بین المللی ذیربط و سازمان‌های غیردولتی در زمینه حقوق بشر خواستار واکنش مناسب به این اتفاق هستیم.

لازم به ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند آمریکایی-آفریقایی به دست ماموران پلیس، در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر اعتراضات و تظاهرات مردمی بر پا شد. در ویدئوی منتشر شده مربوط به صحنه برخورد پلیس با جورج فلوید نشان می دهد که ماموران پلیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پلیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می دهد، جورج فلوید نیز می گوید که نمی تواند نفس بکشد. در نهایت این اتفاق منجر به کشته شدن جورج فلوید می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала