اسامی شهرهای درگیر اعتراضات در آمریکا

© AP Photo / Julio Cortezاسامی شهرهای درگیر اعتراضات در آمریکا
اسامی شهرهای درگیر اعتراضات در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسامی شهرهای ایالات متحده که در آن‌ها نارآرامی‌ها به علت کشته شدن جورج فلوید آغاز شده است، اعلام گردید.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی سی‌ان‌ان اسامی شهرهای ایالات متحده که در آن‌ها نارآرامی‌ها به علت کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکا آغاز شده است، را اعلام نمود.

هشدار محسن رضایی به رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
هشدار محسن رضایی به رئیس جمهور آمریکا

بر این اساس علاوه بر مینیاپولیس، ایالت مینه‌سوتا اعتراضات در شهرهای لس آنجلس، بیکرزفیلد، ساکرامنتو، سن خوزه، اوکلند، سان فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود. اعتراضات همچنین در دنور (ایالت کلرادو)، شیکاگو (ایالت‌ ایلینوی) ، دس موینس (ایالت آیووا)، ایندیاناپولیس و فورت وین (ایالت ایندیانا)، لوئیزویل و بولینگ گرین (ایالت کنتاکی)، نیواورلئان (ایالت لوئیزیانا)، لینکلن (ایالت نبراسکا)، نیویورک، بوستون (ماساچوست) ، دیترویت (میشیگان)، کانزاس سیتی (میزوری)، لاس وگاس (نوادا) و سایر شهرها ادامه دارد.

به گفته پلیس ایالات متحده، تظاهرکنندگان خسارت قابل توجهی به شهرها وارد کرده اند. گزارش هایی از خرابکاری، سرقت، آتش سوزی و حمله به مقامات اجرای قانون در دست است. در نتیجه شورش‌های 30 مه در اوکلند، دو کارمند سرویس امنیت فدرال ایالات متحده در نتیجه تیراندازی زخمی شدند. یکی از زخمی شدگان جان باخته و از وضعیت فرد دوم گزارشی در دسترس نیست.

​شایان به ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید شهروند آمریکایی-آفریقایی به دست ماموران پلیس، در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر اعتراضات و تظاهرات مردمی بر پا شد. در ویدئوی منتشره مربوط به صحنه برخورد پلیس با جورج فلوید مشاهده می شود که ماموران پلیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پلیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می دهد. در عین حال جورج فلوید می گوید که نمی تواند نفس بکشد و در نهایت این اتفاق منجر به کشته شدن جورج فلوید می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала