دستگاه جدید ساخت دانشمندان روسیه برای درمان سرطان

© Fotolia / Capifruttaدستگاه جدید ساخت دانشمندان روسیه برای درمان سرطان
دستگاه جدید ساخت دانشمندان روسیه برای درمان سرطان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان پزوهشکده تجهیزات الکتروفیزیکی شهر سن پترزبورگ به نام "یفرموف" دستگاه شتاب دهنده اونیورسال ذرات باردار (سیکلوترون با جریان بالا) را تولید می کنند که از آن می توان برای تشخیص و درمان تورمورهای بدخیم استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  این خبر در وبسایت شرکت دولتی "روس اتم" روسیه منتشر شده است.

این اختراع همچنین می تواند برای پرتودرمانی اشکال مختلف سرطان به کار برده شود. در کل 4.46 میلیون روبل (حدود 65 هزار دلار) صرف تحقیقات  "برای ساخت سیکلوترون با جریان بالا و دارای انرژی ناشی از شتاب بخشیدن به یون های هیدروژن تا 70 مگا الکترون ولت" می شود.

 سرطان  - اسپوتنیک ایران
گلوله‌های اتمی برای درمان سرطان

با کمک چنین شتاب دهنده ای می توان ایزوتوپهای رادیواکتیوی استرانسیوم-82 و ژرمانیوم-68 را بدست آورد. آنها رادیوایزوتوپهایی شکل می گیرد که از آنها برای تشخیص بیماری های قلب و عروق و انواع مختلف سرطان از جمله تومورهای بدخیم غده پروستات استفاده می شود.

افزایش تعداد کشفیات و اختراعات در طرح ملی پیشرفت علوم در روسیه در نظر گرفته شده که قرار است تا سال 2024 اجرا شود. در کل ، بیش از 625 میلیارد روبل (90 میلیارد دلار) برای اجرای آن اختصاص می یابد. این طرح همچنین ایجاد 15 مرکز علمی و آموزشی در سطح جهانی در روسیه،   راه‌اندازی مجتمع های علمی پیشرفته و تشکیل سیستم جامع برای آموزش پرسنل علمی و علمی-آموزشی  را پیش بینی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала