وزارت خارجه ایران: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده شود

© Sputnik / Siavash Sobhgahiوزارت خارجه ایران: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده شود
وزارت خارجه ایران: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه ایران با انتشار پیامی اعلام کرد که صدای معترضان در آمریکا باید شنیده و سرکوب آمریکایی‌های رنج‌دیده و محدودیت رسانه‌ها باید سریعا متوقف شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) در توئیتر درباره اعتراضات کنونی در آمریکا اعلام کرد: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده و سرکوب آمریکایی‌های رنج‌ دیده و محدودیت رسانه ها باید سریعا متوقف شود.

​در این توئیت آمده است: جمهوری اسلامی ایران از قتل تاسف بار سیاه‌ پوستان ابراز تاسف کرده، تبعیض نژادی مرگ‌آور در آمریکا را تقبیح می کند و از مقامات آمریکایی می خواهد که عدالت را در خصوص اینگونه قتل ها اجرا کنند.

وزارت خارجه ایران همچنین تاکید کرده است: صدای معترضان باید شنیده شود. بدین منظور، سرکوب آمریکایی‌های رنج‌ دیده و محدودیت رسانه ها باید سریعا متوقف شود.

شایان ذکر است که یک افسر پلیس آمریکا سعی کرد با رفتاری خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

پس از این حادثه مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین ‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها برای سه روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس میناپولیس را به آتش‌ کشیدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала