گزارش و تحلیل

رسوایی ترامپ در توییتر؛ گام اول یک مسیر سخت

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر رسوایی ترامپ در توییتر؛ گام اول یک مسیر سخت
رسوایی ترامپ در توییتر؛ گام اول یک مسیر سخت   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه اجتماعی توییتر برای نخستین بار زیر توییت ارسالی رئیس جمهور آمریکا یادداشتی را گذاشت که از کاربران برای بررسی مطابقت محتوای آن با حقایق دعوت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وایرد، توییتر برای اولین بار زیر توییت ارسالی ترامپ یادداشتی را گذاشت که از کاربران برای بررسی مطابقت محتوای آن با حقایق دعوت می کند.

به نوشته این مجله آمریکایی در روز بسیار معمولی سال 2020 ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چنین توییت کرد: بدون گزینه ها (صفر!)، رأی گیری از طریق نامه تقلب آشکار خواهد بود. صندوق های پستی سرقت می شوند، و ورق های رای جعلی، غیرقانونی چاپ و با امضای جعلی امضا می شوند. فرماندار کالیفرنیا آنها را به میلیون ها نفر می فرستد، به همه پشت سر هم، بدون درک اینکه آنها چه کسانی هستند و به چه دلایلی در ایالت زندگی می کنند. این در حالی است که افراد آموزش دیده ویژه به آنها خواهند گفت که آنها باید به چه کسی رأی بدهند و چرا ، اگرچه برخی اصلاً قصد نداشتند. انتخابات تقلب خواهد شد. هرگز!

اقدام توئيتر جهت آزمايش راستي توئيت هاي ترامپ  - اسپوتنیک ایران
اقدام توئيتر جهت آزمايش راستي توئيت هاي ترامپ

شرکت توییتر به انتهای توییت ترامپ علامت تعجب گذاشت و تیم "مومِنتس" متعلق به توییتر اضافه کرد: "اظهارات ترامپ مبنی بر رأی دادن از طریق پست منجر به کلاهبرداری می شود، بی اساس است." این توییت در فضای اطلاعات نادرست قرار داده شد.

در 11 مه ، توییتر رویکرد جدیدی را برای بررسی حقایق اعلام کرد - توییت هایی که این شرکت آنها را خطرناک می داند حذف می شوند. در ابتدا، این مقررات فقط شامل توییت های نادرست درباره Covid-19 بود. قابل توجه است که اخیراً توییتر پست های روسای جمهور برزیل و ونزوئلا را با تبلیغ داروهای مشکوک حذف کرد.

همانطور که سخنگوی توییتر توضیح داد، نشانه گذاری پیام های ترامپ مربوط به رأی گیری از طریق پست - نخستین گام در راه اجرای سیاست جدید برای محافظت از "اخلاق مدنی" است. از این به بعد اطلاعات نادرست در باره رای گیری یا سرشماری ملی اصلاح می شود. در توئیت یاد شده ترامپ اطلاعات نادرست وجود داشت - مثل اینکه کالیفرنیا ورق های رأی گیری را به "همه در یک ردیف" می فرستد. در حقیقت، ورق های رأی گیری فقط به رأی دهندگان ثبت نام شده ارسال می شود.

ما باید به خاطر شهامت و نگرانی برای منافع عمومی، به توییتر ادای احترام کنیم. اما بررسی حقایق مستلزم قضاوت های ظریف در مورد حقیقت است، چگونه باید گفت و به چه کسی اعتماد داد. این حتی در رشته هایی مانند علم و پزشکی که در آن مفاهیم معتبری وجود دارد، عموماً استانداردهای پذیرفته شده و دانش قابل توجهی وجود دارد، کار آسانی نیست.

و آنچه به سیاست مربوط است، به گفته سخنگوی توییتر، کارمندان این شرکت افراد حرفه ای هستند. اما این باعث نمی شود آنها می توانند در مسائل حقیقت داوری کنند. برای مثال، بیانیه توییتر را در نظر بگیرید: "گرچه ترامپ کالیفرنیا را جداگانه گرفت، رای گیری پستی در چند ایالت دیگر، از جمله اورگان، بوتا و نبراسکا. این بیانیه همچنین گمراه کننده است. اول، رأی دادن به این شکل یا شکل دیگر در هر 50 ایالت مجاز است. ثانیا، نبراسکا هنوز بن انتخابات عمومی از طریق پست نپرداخته  و از آنجایی که بیشتر کاربران اطلاعات بیشتری کسب نخواهند کرد، با اطمینان نتیجه گیری می کنند که کالیفرنیا قصد دارد سیستمی را که قبلاً در نبراسکا مورد استفاده قرار گرفته است، پیاده سازی کند.

تهدید ترامپ به تعطیلی شبکه‌های اجتماعی - اسپوتنیک ایران
تهدید ترامپ به تعطیلی شبکه‌های اجتماعی

شاید دقیقاً به دلیل چنین ناهماهنگی هایی باشد که سکوهای شبکه های اجتماعی - نه تنها توییتر، بلکه فیسبوک و یوتیوب - دوست دارند که پشت نظرهای کارشناسان مستقل پنهان شوند. توییتر بر اساس توییت افراد دیگر، حقایق را چک می کند، اما به دلیل فرمت 280 کاراکتر، قضاوت در مورد قابلیت اطمینان لینک ها دشوار است.

پرونده توییت ترامپ نمونه ای روشن از نقص این رویکرد است. کریس سیسیلزا از CNN ، که به دلیل توجه بیش حد به اختلافات حزبی، بدنام شده است، به عنوان یک منبع معتبر ذکر شده است. یا اظهارنظرهای خانم جنیفر بندری از روزنامه آشکارا لیبرال هافینگتون پست. منبع وی  بیانیه کیت براون، فرماندار اورگان، عضو حزب دموکرات که گفته است: "بله ، او نمی داند که در مورد چه چیزی صحبت می کند." عدم موافقت یک سیاستمدار با ترامپ هنوز چیزی را اثبات نمی کند. در هر صورت، رئیس جمهور توییتر را به پیشداوری متهم می کرد، اما چنین "متخصصان" فقط  کار او را آسان می کنند.

آنها در مورد آزادی بیان و کنترل اینترنت صحبت می کنند. اما همه چیز بسیار ساده تر است: برخی اوقات چنین بر می آید که "کارشناسان" بی طرف بهتر نیستند، و حتی مشهورترین آنها گاهی افتضاح می شوند. تعیین حقیقت در سیاست دشوار است، زیرا وظیفه سیاستمدار متقاعد کردن دیگران به پذیرش موضع و تعبیر او از واقعیت است. "کارشناسان" حرفه ای وانمود می کنند که بالاتر از این هستند، اما در حقیقت آنها همان شرکت کنندگان در روند هستند.

ترامپ توییتر را به "مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020" و "سرکوب آزادی بیان" متهم کرد و گفت: "جمهوریخواهان معتقدند شبکه های اجتماعی صدای محافظه کاران را خفه  می کنند. ما اجازه این کار را نمی دهیم و آنها را تنظیم می کنیم تا زمانی که اصلا بسته شوند."

اما منتقدان ترامپ اطمینان دارند که توییتر خود را به نیمی از اقدامات محدود می کند و رئیس جمهور اگرچه عاشق پاتوس یعنی فن بالای بیان  است اما آسیب پذیر است. او از تصحیح متنفر است. اما شاید خطر وداع گفتن به توییتر باعث شود که او قبل از انتشار اطلاعات نادرست دو بار فکر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала