چین: در امور هنگ کنگ دخالت نکنید!

© AP Photo / Andy Wongچین: در امور هنگ کنگ دخالت نکنید!
چین: در امور هنگ کنگ دخالت نکنید! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژائو لیجیانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد پکن كشورهای دیگر را به قطع فوری مداخله در امور هنگ کنگ فرا می خواند.

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات چینی ضمن اظهار نظر در مورد بیانیه مشترک وزارتخانه های امور خارجه بریتانیا  ، استرالیا ، کانادا و ایالات متحده گفت: "کشورهای مربوطه به شدت در امور هنگ کنگ و در امور داخلی جمهوری خلق چین دخالت می کنند ، چین این کار را محکوم می کند و اعتراض شدید خود را ابراز می کند. ما این نکته به کشورهای مربوطه اطلاع داده ایم ... از همه کشورهای ذیربط می خواهیم که به حاکمیت چین احترام بگذارند و از هرگونه تلاش برای مداخله در امور هنگ کنگ خودداری کنند.".

هنگ کنگ بهانه جدید آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه چین - اسپوتنیک ایران
هنگ کنگ بهانه جدید آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه چین

پیش از این در بیانیه مشترک وزارت امور خارجه بریتانیا  ، استرالیا ، کانادا و ایالات متحده اعلام شده بود که تصمیم مقامات چین برای تدوین قانون امنیت ملی برای هنگ کنگ مغایر با مفاد اعلامیه خودمختاری این منطقه است که توسط بریتانیا  و چین امضا شده است.

بتازگی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره ایالات متحده اطلاع داد که هنگ کنگ دیگر یک منطقه خودمختار در چین نیست.

پمپئو در حساب توئیتری خود نوشت: امروز به کنگره گزارش دادم که با توجه به حقایق موجود، هنگ کنگ دیگر در چین یک منطقه خود مختار نیست. آمریکا در کنار مردم هنگ کنگ می‌ایستد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала