گزارش و تحلیل

دیکتاتوری در آمریکا

© REUTERS / Eric Millerدیکتاتوری در آمریکا
دیکتاتوری در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در هر جایی از جهان اگر اتفاقی که برای آقای فلوید یک سیاهپوست بد بخت بیچاره، به دلیل تبعیض نژادی پلیس مینیاپولیس پیش آمده بود، قطعا مردم واکنش نشان می دادند.

اسپوتنیک - به هر بهانه ای بوده، چه آقای فلوید مجرم بوده باشد چه بی گناه، پلیس حق نداشته با او چنین رفتار مشمئز کننده ای انجام دهد. اما نکته بسیار قابل تامل در این ماجرا رفتار رییس جمهوری ایالات متحده بوده که به جای اینکه به عنوان رییس جمهوری کل مردم آمریکا رفتار کند به عنوان حامی نژاد پرستی رفتار کرده و معترضان را رسما از کانال شبکه محبوب خود، یعنی توییتر، تهدید به تیرباران کرده است.

حمله معترضان به آمبولانس در شهر مینیاپولیس امریکا  - اسپوتنیک ایران
حمله معترضان به آمبولانس در شهر مینیاپولیس امریکا

وقتی که شبکه توییتر توییت آقای ترامپ را به دلیل تشویق به خشونت حذف کرد؛ وی حتی این شبکه، که ابزار اصلی به قدرت رسیدن وی بوده، را تهدید به وضع قوانین سختگیرانه در قبال آن نموده است.

البته این رفتار آقای ترامپ فقط در مورد توییتر نبوده و قبلا هم مشاهده کردیم که ایشان چگونه با رسانه های منتقد خود رفتار کرده و حتی همین امروز صبح هم خبرنگار شبکه خبری سی ان ان فقط به دلیل اینکه یک سیاهپوست بوده و در حال پوشش اخبار مربوط به اعتراضات مردمی بود توسط پلیس بازداشت شد، اگر به این رفتارهای آقای ترامپ دیکتاتوری و نژاد پرستی نمی گویند پس چه می گویند.

تصمیمات تک قطبی و دیکتاتور معابانه ترامپ فعلا منجر به کشته شده حدود صد هزار شهروند آمریکایی به دلیل ویروس کرونا شده است.

در هر جای جهان چنین اتفاقی رخ می داد قطعا کل مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حمایت از حقوق انسان قیام و قعود می کردند و زمین و زمان را به هم می دوختند که این کشور را باید تحت فشار و تحریم قرار دهند و شخص رییس جمهوری ای که مردم را تهدید به تیرباران می کند را در لیست تحریم قرار دهند، اما مشاهده می کنیم این روزها بسیاری از آنهایی که مدعی حمایت از حقوق انسان ها هستند سکوت اختیار نموده اند.

ناآرامی ها و اعلام حالت فوق العاده در یکی از شهرهای آمریکا  - اسپوتنیک ایران
ناآرامی ها و اعلام حالت فوق العاده در یکی از شهرهای آمریکا + فیلم و عکس

کافی است که به تصاویر منتشر شده از اعتراضات مردمی در ایالات متحده، از هر رسانه ای که می خواهید نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید چه خشمی زیر خاکستر آتش نارضایتی ها در آمریکا وجود داشته و امروزه شعله ها سر باز کرده اند، جایی که مردم این کشور دیگر وحدت ملی را قبول ندارند و حاضر می شوند پرچم کشور که نماد وحدت ملی می باشد را به آتش بکشند جایی که مردم پلیس و نیروهای مسلح خود را به عنوان تامین کننده امنیتشان قبول ندارند و به پاسگاه پلیس حمله می کنند و آن را به آتش می کشند.

منظور این نیست که چنین اتفاقی در دیگر کشورهای جهان رخ نداده و یا رخ نمی دهد اما تا به حال حتی یک رهبر در یک کشور را ندیده ایم که به صراحت هم نیروهای مسلح را تشویق به خشونت کند و هم اینکه مردم را تهدید به تیر باران نماید.

همانگونه که قبلا نیز در مقالات متعددی به آن اشاره نمودم آقای ترامپ و سیاست هایش احتمالا ایالات متحده را به سمت فروپاشی بکشانند و وجود آقای ترامپ بر مسند ریاست جمهوری در این کشور قطعا منجر به فروپاشی ایالات متحده خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала