دستور پوتین برای گسترش پایگاه‌ های نظامی روسیه در سوریه

© Sputnik / Michael Klimentyevدستور پوتین برای گسترش پایگاه‌ های نظامی روسیه در سوریه
دستور پوتین برای گسترش پایگاه‌ های نظامی روسیه در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی حکم رئیس جمهور روسیه برای گسترش حضور نظامی روسیه در سوریه، وزارتخانه های دفاع و خارجه روسیه با دمشق وارد مذاکره خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به وزارتخانه های خارجه و دفاع این کشور دستور داد که با سوریه برای گسترش نظامی مسکو در سوریه مذاکرات را شروع کنند.

بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا آماده ورشکستگی شد - اسپوتنیک ایران
بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا در آستانه ورشکستگی

در این دستور آمده است: پذیرش پیشنهاد فدراسیون روسیه بر بنیاد امضای پروتکل شماره 1، توافق میان روسیه و سوریه مبنی بر استقرار گروه هواپیمایی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در خاک سوریه از 26 آگوست سال 2015، بر گسترش تأسیسات نظامی و مناطق دریایی می ‌باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستوری را امضا نمود که بر اساس آن وزارتخانه های خارجه و دفاع این کشور اجازه پیدا می کنند با دولت سوریه برای تحویل تأسیسات نظامی و مناطق دریایی بیشتر به نظامیان روس وارد مذاکره شوند.

گروه هوایی نیروهای هوایی روسیه در 30 سپتامبر 2015 ایجاد شد، تا عملیاتی در حمایت از نیروهای دولت سوریه در جنگ علیه تروریست‌ها انجام دهد.

براساس این توافق‌نامه گروه هوایی نیروهای مسلح روسیه، به طور نامحدود در قلمرو سوریه در پایگاه هوایی "خیمیم" حضور خواهد داشت. در سال 2017 نیز، فدراسیون روسیه و سوریه توافق نامه ای را امضا نمودند که بر بنیاد آن، 11 کشتی روسی مجهز به نیروگاه های هسته ای می توانند در "طرطوس" مستقر شود. همچنان برنامه ریزی شده بود که قابلیت های تعمیر کشتی این پایگاه گسترش یابد.

خاطر نشان باید شد، که این توافق‌نامه برای 49 سال طرح ریزی شده است و به طور خودکار برای 25 سال دیگر نیز تمدید می ‌گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала