پمپئو: دانشجویان چینی در آمریکا نباید جاسوسی کنند

© Flickr / Gage Skidmoreپمپئو: دانشجویان چینی در آمریکا نباید جاسوسی کنند
پمپئو: دانشجویان چینی در آمریکا نباید جاسوسی کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا: دولت ما در برابر چالش قرار گرفته و وظیفه دارد تا اطمینان یابد که این دانشجویان که راهی مراکز تحصیلی ما می شوند، برای حزب کمونیست چین، کار نمی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، روز جمعه 29 مه در مصاحبه ای با شبکه "فاکس نیوز" اعلام داشت: آمریکا تدابیری را در جهت جلوگیری از آنچه که به "جاسوسی محتمل" از سوی دانشجویان چینی است، به اجرا در خواهد آورد.

رهگیری بمب افکن آمریکایی توسط جنگنده های روسی+ویدئو - اسپوتنیک ایران
رهگیری بمب افکن آمریکایی توسط جنگنده های روسی+ویدئو

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی پیرامون گزارش مطبوعاتی انتشار یافته پیرامون اقدام ترامپ در اخراج احتمالی دانشجویان چینی مقاطع کارشناسی گفت: دانشجویان چینی نباید در مراکز تحصیلی ما مشغول به جاسوسی باشند.

پمپئو افزود که دولت آمریکا در برابر چالش قرار گرفته و وظیفه دارد تا اطمینان یابد که این دانشجویان که راهی مراکز تحصیلی ما می شوند، برای حزب کمونیست چین، کار نمی کنند.

وی همچنین افزود: این اقدام، وحشت پراکنی از کمونیسم یا نژاد پرستی نیست. ملت چین ملتی بزرگ است اما وضعیت کنونی، بی ‌شباهت به دوران اتحاد جماهیر شوروی نیست زیرا این رژیم استبدادی کمونیستی، خطری واقعی را برای آمریکا بوجود می آورد.

روزنامه نیویورک تایمز پیشتر نوشته بود: دولت ترامپ درحال بررسی لغو روادید ورود برای هزاران دانشجوی فارغ التحصیل مرتبط با ارتش چین است.

پیش بینی می‌شود که این تدابیر با انتقاد شماری از دانشگاه‌های آمریکا مواجه شود که بشکل فزاینده‌ای متکی بر پرداخت هزینه‌های تحصیلی از سوی دانشجویان خارجی هستند که چین و هند از بزرگترین منابع تامین مالی آنها به شمار آمده و پیشاپیش نیز به دلیل بسته شدن دانشگاه‌ها در پی شیوع "کووید-19" به شدت متحمل ضرر شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала