ناآرامی ها و اعلام حالت فوق العاده در یکی از شهرهای آمریکا + فیلم و عکس

© REUTERS / Eric Miller ناآرامی ها و اعلام حالت فوق العاده در یکی از شهرهای آمریکا
ناآرامی ها و اعلام حالت فوق العاده در یکی از شهرهای آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیکوب فری ، شهردار شهر مینیاپولیس، واقع در ایالت مینه سوتا آمریکا در شرایط اعتراضات و ناآرامی ها به خاطر مرگ جورج فلوید ، شهروند سیاهپوست پس از بازداشت توسط پلیس ، حالت فوق العاده 72 ساعته در این شهر اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکایی می گویند ساکنان و گردشگران در  این شهر در معرض خطر "آسیب جدی یا کشته شدن" قرار دارند و احتمال بروز ناآرامی های بیشتر به گونه ای است که "نیاز به اقدامات فوق العاده ای دارد".

فرمان اعلام حالت فوق العاده به رئیس اداره اوضاع اضطراری شهر مینیاپولیس دستور می دهد تا از نزدیکترین شهرها و شهرستان ها و مقامات ایالتی و فدرال کمک و منابع لازم را درخواست کند.

​پیشتر مقامات ایالت مینه سوتا نیز حالت فوق العاده اعلام کردند و این امر باعث شد که از مکانیسم های بیشتری برای هماهنگی استفاده شود. با این حال ، این یک کار بصورت فورمالیته صورت گرفته چون پیش از این نیز از چنین مکانیزم هایی برای مبارزه با کروناویروس  استفاده می شد.

​علاوه بر این ، به درخواست مقامات محلی ، فرماندار ایالت مینه سوتا  دستور داد از گارد ملی برای تأمین  امنیت  استفاده شود.

مرگ فلوید و نمایش یک فیلم  جنجالی و پر بازدید درباره بازداشت وی باعث بروز ناآرامی ها در مینیاپولیس و سایر شهرها شد. این فیلم نشان می دهد كه چگونه پلیس فلوید را به زمین پرت کرده و  به دستان وی دستبند می زند و یكی از افسران با زانو گردن او را فشار می دهد . سیاهپوست بازداشت شده ابتدا چندین بار می گوید که نمی تواند نفس بکشد ، و بعد از آن از هوش می رود . فلوید در بیمارستان بستری شده و در بخش مراقبت های ویژه درگذشت.

هنگامی که این اطلاعات بطور گسترده منتشر شد ، پلیس شهر از عزل چهار افسر که در این بازداشت شرکت کرده بودند،  خبر داد. در این شهر اعتراضاتی برگزار شد که همراه با خرابکاری ها و آتش زدن ها کرد. اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) به تحقیقات در مورد مرگ فلوید پیوسته و رسیدگی به  این قضیه را اولویت اعلام کرد.

​یادآور می شود در سال 2014 و سالهای بعد نیز موجی از اعتراضات عمومی به خاطر کشته شدن آمریکایی های آفریقایی تبار به دست پلیس تحت شرایط مختلف سراسر آمریکا را فرا گرفته بود. پلیس به دلیل استفاده بیش از حد از خشونت و ادعای نژاد پرستی مورد انتقاد قرار گرفت ، زیرا آمریکایی های سیاه پوست اغلب به دست پلیس های سفید پوست کشته می شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала