پنتاگون: به شراکت نظامی با عربستان متعهدیم

© AFP 2023 / Saul Loeb پنتاگون: به شراکت نظامی با عربستان متعهدیم
پنتاگون: به شراکت نظامی با عربستان متعهدیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی پنتاگون مدعی شده که ایالات متحده به شراکت دفاعی طولانی ‌مدت با عربستان سعودی خصوصا در بخش دفاع هوایی در برابر شرایط اضطراری مرتبط با ایران متعهد می ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، سین رابرتسون سخنگوی پنتاگون در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت که ایالات متحده به شراکت دفاعی طولانی ‌مدت با عربستان سعودی خصوصا در بخش دفاع هوایی در برابر شرایط اضطراری مرتبط با ایران متعهد می ماند.

تنش بین چین و آمریکا بهای جهانی طلا را افزایش داد - اسپوتنیک ایران
تنش بین چین و آمریکا بهای جهانی طلا را افزایش داد

سخنگوی پنتاگون همچنین خاطر نشان ساخت، که واشنگتن به قراردادهای بلندمدت دفاعی با عربستان سعودی متعهد بوده و در نظر دارد قابلیت‌های دفاع هوایی را در منطقه تقویت کند.

رابرتسون اظهار داشت: نیروهای آمریکایی قابلیت‌های بالایشان را در عملیات‌های منطقه ‌ای از جمله در دفاع هوایی حفظ می ‌کنند تا در صورت نیاز به هرگونه شرایط اضطراری مرتبط با ایران بپردازند.

این ادعاهای سخنگوی پنتاگون در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط در حالی مطرح شده که چندی پیش روزنامه وال‌استریت ژورنال فاش کرد آمریکا قصد دارد چهار سامانه پدافندی پاتریوت را از عربستان خارج کند. برخی کارشناسان این اقدام آمریکا را ناشی از سیاست‌های سعودی‌ها در خصوص قیمت نفت تفسیر کردند.

بر اساس گزارش‌ها واشنگتن می‌خواهد منابع نظامی خود را به اولویت‌های دیگر از جمله توسعه نفوذ چین در شرق آسیا اختصاص دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала