تحریم های جدید آمریکا علیه دو مدیر برنامه هسته ای ایران

© AP Photo / Vahid Salemiتحریم های جدید آمریکا علیه دو مدیر برنامه هسته ای ایران
تحریم های جدید آمریکا علیه دو مدیر برنامه هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بیان داشت: آمریکا تحریم هایی را علیه دو مدیر برنامه هسته ای ایران وضع می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو در توئیتر خود نوشت: « من همچنین تحریم هایی علیه دو مدیر برنامه هسته ای ایران وضع می کنم یعنی مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایرانی باید انتخاب کنند اینکه کار صلح آمیز را خارج از زمینه های توسعه ( تسلیحات هسته ای و مواد) انجام دهند یا خطر تحریم ها را به جان بخرند.»

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «برنامه ی هسته ای در حال تشدید ایران به روشنی نشان می دهد که این همکاری باید خاتمه یابد. تلاش های بعدی برنامه هسته ای تنها فشار بر رژیم را افزایش می دهد.»

​پمپئو در بیانیه ویژه خود توضیح داد که مجید آقایی و امجد سازگار «به خاطر شرکت یا تلاش برای حضور در فعالیت هایی که به توسعه تسلیحات کشتار جمعی کمک می کند، تحریم شده اند.»

بر اساس مدارک وزیر خارجه آمریکا، امجد سازگار مدیر عامل سازمان انرژی اتمی ایران و مسئول تولید صنعتی سانتریفوژ گازی برای غنی سازی اورانیوم است. در سال ۲۰۱۹ سازگار نصب سانتریفوژ در کارخانه غنی سازی سوخت فردو را مدیریت و کنترل می کرد.

در بیانیه پمپئو آمده است: «به واسطه این فعالیت سازگار سهم عمده ای در ادامه اقدامات تحریک آمیز و توسعه پتانسیل هسته ای ایران داشت. آقایی همچنین حضور مرکزی در کار سانتریفوژ های ایرانی غنی سازی اورانیوم داشته و مدیر شرکت زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی است که پاسخگوی تحقیقات و تولید سانتریفوژ های اولیه هستند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала