جاگاریان: قالیباف پس از عادی شدن شرایط به مسکو سفر می کند

© Photo / Embassy of Russia in Tehranجاگاریان: قالیباف پس از عادی شدن شرایط به مسکو سفر می کند
جاگاریان: قالیباف پس از عادی شدن شرایط به مسکو سفر می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر فدراسیون روسیه در تهران، ضمن تاکید بر گسترش روابط پارلمانی ایران و روسیه، از احتمال سفر قالیباف به مسکو خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران امروز پنجشنبه گفت: مسکو بدنبال گسترش همکاری های بین پارلمانی با ریاست جدید مجلس ایران است. 

قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد - اسپوتنیک ایران
قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد

سفیر روسیه در تهران افزود: روابط پارلمانی روسیه و ایران در سطح روسای پارلمان و دیگر سطوح پس از بحران اپیدمی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه روسیه به تمامی انتخاب های مردم و نمایندگان ایران احترام می گذارد، افزود: می خواهم این انتخاب را به آقای قالیباف تبریک بگویم و امیدواریم که همکاری بین پارلمانی ما بطور جدی گسترش یابد.

سفیر روسیه در تهران گفت: آقای قالیباف فرد بسیار با تجربه ای است. او همچنین در حوزه نظامی تجربه های ارزنده ای دارد و در جنگ ایران و عراق حضور داشته است. وی همچنین مدت طولانی بعنوان شهردار تهران فعالیت کرده است.

لوان جاگاریان افزود: امیدواریم روابط بین پارلمانی ایران و روسیه همانگونه که در زمان آقای لاریجانی وجود داشت، ادامه یابد و مسکو برای ادامه این روند آماده است.

لوان جاگاریان در این خصوص به اسپوتنیک گفت: مسئله حائز اهمیت عادی شدن وضعیت اپیدمیولوژیک هم در روسیه و هم در ایران است. من فکر می کنم که تماس های بین پارلمانی ما نه تنها در سطح روسای پارلمان های دو کشور، بلکه در سطوح دیگر نیز ادامه خواهد یافت، پیشتر نمایندگان همچنین روسای کمیسیون ها به صورت پیوسته به ایران و نمایندگان ایران نیز به روسیه سفر داشتند. به گفته وی، به محض مساعد شدن شرایط، این تماس ها از سر گرفته خواهد شد.

پیش از این محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران با اکثریت آرا به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران انتخاب شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала