ترامپ قول داد جلوی تمدید برنامه های جاسوسی در داخل آمریکا را بگیرد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ قول داد جلوی تمدید برنامه های جاسوسی در داخل آمریکا را بگیرد
ترامپ قول داد جلوی تمدید برنامه های جاسوسی در داخل آمریکا را بگیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ،رئیس جمهور آمریكا قول داده است كه تمدید سه برنامه گوناگون در چارچوب "قانون آزادی" و "قانون نظارت مخفیانه با هدف اطلاعات خارجی" (FISA) در جریان رای گیری درباره آنها در مجلس نمایندگان آمریكا را وتو كند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در توییتر خود نوشت: "اگر لایحه FISA امشب در مجلس نمایندگان تصویب شود ، من به سرعت آن را وتو خواهم کرد. کشور ما از  بزرگترین جنایت سیاسی در تاریخ ما آسیب دیده است. موارد گسترده تخلفات بر اساس  FISA بخش بزرگی از این (جرم) بود." .

در اواسط ماه مه ، سنای ایالات متحده به دلیل اختلاف نظر در بین  جمهوریخواهان  به تمدید 2.5 ساله برنامه های نظارت که اعتبار آنها 15 مارس به پایان رسید ، رای موافق  داد. 80 سناتور به تمدید سه برنامه مختلف طبق قانون آزادی و قانون نظارت اطلاعاتی مخفی رأی دادند و  16 نفر مخالف بودند.

منظور برنامه نظارت بر افراط گرایان منفرد فاقد ارتباط با هیچ گروهی و همچنین برنامه ای است که امکان می دهد مظنون با استفاده از تمام دستگاه های الکترونیکی خود وی کنترل شود. علاوه بر این ، سنا  به دنبال مجلس نمایندگان موافقت کرد چنان برنامه ای را تمدید کند  که به مقامات اجازه می دهد با اجازه دادگاه اسناد مربوط به تحقیقات درباره امنیت ملی را مطالبه کنند. اما با این حال ، برنامه شنود گسترده تماسهای تلفنی تمدید نشده است.

مجلس نمایندگان ، که در ماه مارس به این قانون رأی داد ، با توجه به اصلاحاتی که سناتورها در این قانون انجام داده اند ، مجددا باید درباره آن رأی گیری کند . دونالد ترامپ پیش از این علناً در اینباره كه آیا وی این قانون را امضا خواهد كرد یا خیر ، صحبت نکرده بود.

شکایت مقامات آمریکایی علیه انتشار کتاب اسنودن  - اسپوتنیک ایران
شکایت مقامات آمریکایی علیه انتشار کتاب اسنودن

جامعه اطلاعاتی و دیگر طرفداران این قانون می گویند که این امر به مبارزه با تروریسم و ​​جاسوسی خارجی کمک می کند. مخالفان می گویند که نظارت گسترده الکترونیکی به صورت حقوقی زندگی میلیون ها آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد و قانون ایالات متحده نظارت بر زندگی مردم بدون اجازه دادگاه را ممنوع کرده است.

ادوارد اسنودن ،  کارمند سابق سرویس های  اطلاعاتی آمریکا در سال 2013 وجود یک برنامه گسترده برای جمع آوری اطلاعات گسترده در بین مردم و بسیاری از برنامه های دیگر نظارت مخفی در ایالات متحده را افشا کرد. . اسنودن سپس از از ترس مجازات به هنگ کنگ گریخت ، از آنجا به روسیه رفت و در اینجا پناهندگی  موقت دریافت نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала