پمپئو: آمریکا در کنار مردم هنگ کنگ می‌ایستد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaپمپئو: آمریکا در کنار مردم هنگ کنگ می‌ایستد
پمپئو: آمریکا در کنار مردم هنگ کنگ می‌ایستد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داد که هنگ کنگ دیگر از چین مستقل نیست.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره ایالات متحده اطلاع داد که هنگ کنگ دیگر از چین مستقل نیست.

پمپئو در حساب توئیتری خود نوشت: امروز به کنگره گزارش دادم که با توجه به حقایق موجود، هنگ کنگ دیگر از چین مستقل نیست. آمریکا در کنار مردم هنگ کنگ می‌ایستد.

​لایحه حفاظت از امنیت ملی روز جمعه در دستور کار کنگره ملی خلق قرار گرفت. کری لام، رئیس دولت هنگ کنگ، از بررسی این لایحه حمایت کرد و گفت که تصویب آن تأثیری در حقوق و آزادی ساکنان هنگ کنگ نخواهد داشت.

روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" پیش از این در گزارشی نوشته بود که لایحه حفاظت از امنیت ملی که به طور خاص برای هنگ کنگ طراحی شده است شامل ممنوعیت فعالیت های خرابکارانه و جدایی طلبانه است. براساس منابع این نشریه، این قانون ممنوعیت انواع تحریکات با هدف سرنگونی دولت مرکزی و ​​مداخلات خارج از کشور و همچنین تروریسم را فراهم می کند.

رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این نیز در خصوص اظهار داشت: در صورتی که چین با کمک لایحه حفاظت از امنیت ملی، "هنگ کنگ را تصرف کند"، ایالات متحده ممکن است تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала