پنتاگون از ابتلای نیمی از نیروهای ارتش افغانستان به کرونا سخن گفت

© AFP 2023 / Shah Maraiپنتاگون از ابتلای نیمی از نیروهای ارتش افغانستان به کرونا سخن گفت
پنتاگون از ابتلای نیمی از  نیروهای ارتش افغانستان به کرونا سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به احتمال زیاد دستکم 50 درصد نیروهای امنیتی افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مقامات پنتاگون بر این باورند که 50 درصد نظامیان افغانستان به کرونا مبتلا شده و این موضوع آموزش و عملیات مشترک با این نیروها را تحت تاثیر قرار داده است.

روزنامه نیویورک تایمز می نویسد  پنتاگون به دلیل شیوع کرونا در میان نظامیان، عملیات مشترک و آموزش نظامیان افغانستان را متوقف کرده و این موضوع عملیات علیه نیروهای تروریستی از جمله داعش را تحت تاثیر قرار داده است.

درگیری خونین چند ساعته با داعشیان در پایتخت افغانستان  - اسپوتنیک ایران
درگیری خونین چند ساعته با داعشیان در پایتخت افغانستان

به نوشته این رسانه آمریکایی، به رغم توقف عملیات نظامی مشترک، اما حملات هوایی در این کشور علیه نیروهای تروریستی ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا پیش از این گفته بود که نیروهای این کشور را به‌صورت کامل از افغانستان خارج می‌کند.

ترامپ دیروز (سه‌شنبه، 6 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران زمان مشخصی برای خروج کامل این نیروها ارایه نکرد، اما گفت که آنان به‌سرعت «هرچه مناسب» افغانستان را ترک می‌کنند.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از موارد اساسی توافق‌نامه‌ صلح میان آمریکا و گروه طالبان است که در تاریخ 10 اسفند سال گذشته به امضا رسید.

براساس این توافق‌نامه،آمریکا در ۱۳۵ روز پس از امضای آن، شمار نیروهایش در افغانستان را به هشت‌هزار و ۶۰۰ نفر کاهش می‌دهد. شمار باقی‌مانده‌ نیروهای امریکایی و ائتلاف نیز در جریان ۹.۵ ماه پس از آن پایگاه‌های‌شان در افغانستان را ترک خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала