می دانید احتمال ابتلا به کووید ـ 19 در کدام دماهای هوا بیشتر است؟

© AFP 2023 / Hector Retamalمی دانید احتمال ابتلا به کووید ـ 19 در کدام دماهای هوا بیشتر است؟
می دانید احتمال ابتلا به کووید ـ 19 در کدام دماهای هوا بیشتر است؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان چینی به این نتیجه رسیده اند که بیش از نیمی از موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (کووید ـ 19) در مکان هایی رخ داده که دمای هوا به 5 تا 15 درجه سانتیگراد رسیده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Xinhua ،  اطلاعات دریافتی درباره 3.75 میلیون مورد تایید شده ابتلا به کروناویروس در جهان در 185 کشور از 21 ژانویه تا 6 ماه مه را تجزیه و تحلیل کردند. حدود 60 درصد موارد در دمای هوا بالای صفر اما کمتر از 20 درجه سانتیگراد گزارش شده است. علاوه بر این ، 73.8 درصد موارد ابتلا در مناطق دارای  رطوبت مطلق 3 تا 10 گرم در هر متر مکعب متمرکز بوده است.

نتایج این  مطالعه نشان می دهد که کرونا ویروس عمدتاً در عرض های جغرافیایی معتدل گسترش می یابد و شرایط آب و هوایی مستعدی وجود دارد که در آن غلظت ذرات ویروسی در محیط زیست از جمله در روی سطوح ، بطور چشمگیری افزایش می یابد. دانشمندان هشدار می دهند که شیوع نوع جدید ویروس کرونا ممکن است در شهرهای بزرگ واقع در عرض های جغرافیایی معتدل در پاییز سال 2020 دوباره اوج بگیرد.

سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال موج دوم کرونا هشدار داد - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال موج دوم کرونا هشدار داد

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала