اخراج کارمندان بوئینگ در آمریکا و سایر کشورها

© REUTERS / Matt McKnightاخراج کارمندان بوئینگ در آمریکا و سایر کشورها
اخراج کارمندان بوئینگ در آمریکا و سایر کشورها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیماسازی بوئینگ از اخراج کارمندان این شرکت در ایالات متحده و سایر کشورها خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید کالهون، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیماسازی بوئینگ اظهار داشت: شركت آمریكایی بوئینگ این هفته بیش از ۶.۵ هزار كارمند خود را در ایالات متحده اخراج خواهد كرد.

اولین پهپاد با هوش مصنوعی بوئینگ - اسپوتنیک ایران
اولین پهپاد با هوش مصنوعی بوئینگ + عکس

در بیانیه مدیر عامل شرکت بوئینگ که در وب سایت این شرکت منتشر شده است، آمده است: به دنبال اعلام کاهش موقعیت‌های کاری در ماه گذشته، برنامه اخراج داوطلبانه را به پایان رساندیم و اکنون به لحظه ناگوار نیاز به اخراج اجباری رسیده ایم. این هفته به ۶،۷۷۰ نفر از اعضای تیم خود در ایالات متحده اطلاع می‌دهیم که آنها از این واقعه متاثر خواهند شد.

کالهون خاطرنشان کرد: این شرکت تمام پشتیبانی های لازم را برای افرادی که اخراج می‌شوند از جمله دستمزد جداگانه، بیمه درمانی و خدمات انتقال ارائه می دهد. نمایندگی‌های بین المللی ما نیز با کاهش نیروی کار روبرو هستند که طبق مقررات محلی و شرایط اعطای مزایا، در موعد مقرر اعلام می شوند.

پیش از این گزارش شده بود که امسال بوئینگ قصد دارد در میان کاهش تولید، تعداد کارمندان خود را حدود ۱۰٪ معادل با ۱۶۰ هزار نفر کاهش دهد. خطوط هواپیمایی به دلیل کاهش تعداد مسافر، هواپیماهای جدید خریداری نمی کنند؛ در ماه آوریل این شرکت حتی یک سفارش خرید هواپیما هم دریافت نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала