چرا پزشکان آرژانتینی دست به اعتراض زدند؟ + فیلم

© Fotolia / Alex_blackآرژانتین
آرژانتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارکنان بخش درمان و بهداشت: ما قهرمان نیستیم، قاتل نیستیم، ما پزشک هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « La Voz»، کارکنان بخش درمان و بهداشت در این اعتراضات شعار دادند: ما نه قهرمان و نه قاتلیم، ما پزشک هستیم. به رفتار خشونت‌آمیز نسبت به ما پایان بدهید. به اتهامات علیه ما پایان بدهید. هر چه تهدید کردید کافیست!»

 در اوج بیماری همه‌گیر کرونا، پزشکان آرژانتینی و هواداران آنها در اعتراض به تهدیدات علیه مقامات بهداشتی و نقض حقوق آنها در خیابان های بزرگترین شهر این ‌کشور دست به تظاهرات زدند.

خودروهای زیادی نیز به طرفداری از پزشکان و پرسنل بهداشتی و درمان که برای احقاق حق خود به خیابان ها ریخته بودند در این تظاهرات شرکت کردند و با بوق زدن آنها را همراهی می کردند. روی تعدادی از خودروها، لباس های امنیتی پزشکان قرار داشت.

آرژانتین ورود شهروندان خارجی را به این کشور متوقف کرد - اسپوتنیک ایران
آرژانتین ورود شهروندان خارجی را به این کشور متوقف کرد

شهروندانی آنها را همراهی می کردند که ماسک داشتند و سعی می کردند فاصله اجتماعی را حفظ کنند. آنها دست می زدند و شعار می دادند. تعدادی هم با فرزندان خود در این اعتراض خیابانی شرکت کرده بودند. تظاهرات در سه شهر بزرگ دیگر آرژانتین کوردوبا - در ریو کوارتو ، کارلوس پاز ، آلتا گراسیا نیز برگزار شد.

 پیش از این دولت آرژانتین با اعتراف به ناتوانی خود در تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای مقابله با بیماری کرونا، اقدام به قرنطینه کامل کشور نمود تا بدین شیوه مانع از ابتلای گسترده مردم به این بیماری شود و در نتیجه مراجعات آنها به مراکز درمانی را کنترل نماید. در این مسیر تمامی رسانه‌ها، احزاب (اعم از طرفداران و مخالفان)، فرمانداران و اتحادیه‌ها با دولت همکاری نمودند و برنامه منسجمی ‌برای قرنطینه کشور تدوین و اجرا کردند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (سه‌شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به پنج میلیون و 589 هزار و 712 نفر افزایش یافته است. همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به 347 هزار و 903 نفر و شمار بهبود یافتگان به دو میلیون و 366 هزار و 551 تن رسیده است.

​آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و هند به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-19 قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала