عملیات سرنگونی رژیم‌ها توسط آمریکا

© REUTERS / Lucas Jackson آمریکا
 آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به آمریکا 70 عملیات تعویض رژیم در کشورهای مختلف یادآوری شد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در حساب کاربری خود در توییتر یادآوری کرد که آمریکا در زمان جنگ سرد 70 عملیات تعویض رژیم را در کشورهای مختلف جهان به انجام رساند.

نماینده روسیه یادآور شد که در آمریکا به دلیل گویا« دخالت روسیه در انتخابات دچار جنون شدند». بد نیست نگاهی به آمار بیاندازیم. مطابق با داده‌های تحلیلگران آمریکایی، ایالات متحده در دوران جنگ سرد 64 عملیات مخفی و 6 طرح آشکار برای تعویض «رژیم های ناخواسته» اجرایی کرده است.

وزیر خارجه آمریکا: رژیم ایران از شهروندان خود وحشت دارد - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه آمریکا: رژیم ایران از شهروندان خود وحشت دارد

در ماه آوریل سال 2029 متن کامل گزارش روبرت مولر دادستان ویژه در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 منتشر شد. مطابق با نتیجه‌گیری او، مسکو واقعا در این انتخابات دستکاری کرده است، از جمله سازمان اطلاعت روسیه اطلاعات حزب دمکرات آمریکا را به ویکی لیکس داده است. ارتباط احتمالی ترامپ با دولت روسیه نیز دلیل دیگری برای بازرسی ها عنوان شده بود. نویسنده گزارش به این نتیجه رسیده بود که ترامپ و روسیه در حال توطئه نبودند.

انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا روز 3 نوامبر  سال 2020 برگزار خواهد شد. فرض می شود که حزب جمهوریخواه، ترامپ را انتخاب کند. حزب دمکرات آمریکا از جو بایدن حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала