برکناری رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی به دلیل تعرض جنسی +عکس

© AFP 2023 / Hector Retamal پایتخت هائیتی
پایتخت هائیتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیفا، ایو ژان بارت را بطور موقت از سمت ریاست فدراسیون فوتبال هائیتی برکنار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «گاردین»، فیفا، ایو ژان بارت را به دلیل اتحامات تعرض جنسی بطور موقت از سمت ریاست فدراسیون فوتبال هائیتی برکنار کرد. او به مدت 90 روز از این سمت برکنار شده است.

پیشتر اعلام شده بود که پرونده رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی، در رابطه با اتهامات غیراخلاقی ضد ورزشکاران زن در مرکز آموزش ملی این کشور، تشکیل شده است. فوتبالیست‌های زن از جمله برخی که در تیم ملی هائیتی بازی کرده اند و اعضای خانواده آن ها، مقامات ارشد ورزش این کشور از جمله رئیس دیرینه فدراسیون را متهم کرده اند که بازیکنان را به داشتن رابطه غیر اخلاقی مجبور می‌کند.

مقامات اجرای قانون کشور هائیتی در حال تحقیق بر روی این پرونده هستند. ایو ژان بارت (رئیس فدراسیون) این اتهامات را رد کرده است. این اتفاقات ضربه ویژه‌ای به فیفا وارد خواهد کرد. گفته شده است که این مسائل غیر اخلاقی در یک مرکز تمرینی رخ داده است.

کمیته اخلاق فیفا اکنون پرونده تحقیق درباره این ادعا را باز کرده است. ژان بارت (معروف به دادو) چهره‌ای قدرتمند در فوتبال کارائیب محسوب می شود و ۲ دهه است که رئیس فدراسیون فوتبال هائیتی است.

​این زنان و خانواده های شان می‌گویند بازیکنان مستقر در مرکز فوتبال هائیتی سال‌ها تحت فشار قرار داشته اند که روابط غیر اخلاقی با ژان بارت و سایر مقامات ارشد داشته باشند. همچنین به آن‌ها اخطار می‌شده که اگر این کار را نکنند از کشور اخراج می‌شوند.

ژان بارت از طریق تلفن گفته که این اتهامات جعلی است و مخالفان او در فدراسیون فوتبال این حاشیه‌ها را برنامه ریزی می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала