آزار خانواده یک مأمور اطلاعاتی در عربستان به علت برملا کردن توطئه القاعده

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyآزار خانواده یک مأمور اطلاعاتی در عربستان به علت برملا کردن توطئه القاعده
آزار خانواده یک مأمور اطلاعاتی در عربستان به علت برملا کردن توطئه القاعده  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانواده یک مقام ارشد سرویس مخفی عربستان سعودی با نام سعد جابری توسط مقامات این کشور مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به سخنان پسر ارشد مأمور اطلاعاتی خالد سعد جابری، خانواده وی توسط مقامات این کشور مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

رسانه‌ها: آمریکا جاسوس اسرائیل را از لبنان خارج کرد  - اسپوتنیک ایران
رسانه‌ها: آمریکا جاسوس اسرائیل را از لبنان خارج کرد

جابری که به کشف توطئه گروه بین المللی القاعده (گروه ممنوعه در روسیه) کمک کرد، تا از پاکسازی نیروهای امنیتی در این کشور جلوگیری کند، توسط ماموران عربستان تحت تعقیب است و او سه سال پیش این کشور را ترک کرد. با این حال، در ماه مارس، فرزندان وی - عمر و سارا - توسط مقامات امنیتی ربوده شدند. آنها در حال حاضر در زندان به سر می برند و اجازه مکاتبات و ملاقات نیستند. به گفته خالد جابری، که به همراه پدرش در کانادا زندگی می کند، آنها دلیل بازداشت را توضیح نداده اند.

مقامات سعودی به ادعای بستگان جابری پاسخ ندادند.

سعد جابری مشاور شاهزاده محمد بن نایف بود که در اوایل دهه 2000 میلادی هدایت مبارزه با القاعده در عربستان سعودی را بر عهده داشت و رقیب اصلی ولیعهد محمد بن سلمان است. جابری حلقه اصلی ارتباط بین اطلاعات سعودی با ایالات متحده ، کانادا ، انگلیس ، استرالیا و نیوزلند بود. منابع آژانسهای اطلاعاتی غربی ادعا می کنند که جاسوسی سعودی با افشای توطئه ستیزه جویان صدها نفر را نجات داده است - وی در سال 2010 اعلام نمود که، بمبی بر روی هواپیمای مسافرتی از یمن به شیکاگو حمل شده است. او موفق به خنثی سازی این بمب شد.

در سال 2015 ، پس از سرنگونی و دستگیری محمد بن نایف، وی به کانادا گریخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала