ستاد مقابله با کرونا در تهران: شیوع کرونا پایان نیافته است

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehستاد مقابله با کرونا در تهران: شیوع کرونا پایان نیافته است
ستاد مقابله با کرونا در تهران: شیوع کرونا پایان نیافته است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، دو عامل اصلی در انتقال و انتشار بیماری کرونا قطرات تنفسی و سطوح آلوده برشمرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه "سناریوی کرونا در تهران به عنوان افت قطعی و پایان‌یافته نیست"، تاکید کرد: شهروندان با دقت بیشتر ملاحظات بهداشتی را رعایت کنند. خستگی و گذشت زمان نباید باعث تسامح در رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی شود.

کرونا در ایران؛ ۲۰۲۳ ابتلا و ۳۴ فوتی  - اسپوتنیک ایران
کرونا در ایران - ۲۰۲۳ ابتلا و ۳۴ فوتی

وی گفت: در 24 ساعت گذشته 143 مورد جدید با تشخیص کرونا در بخش‌های عادی و 51 نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شدند و 194 بیمار بهبود یافته و ترخیص شدند. در مقایسه با 48 ساعت گذشته آمار بیماران جدید بستری عادی و ویژه در بیمارستان‌های استان تهران 15,3 درصد کاهش داشته است؛ اما با توجه به آمار مراجعان جدید به بیمارستان‌ها همچنان رعایت موارد بهداشتی و حفاظتی از سوی شهروندان ضروری است.

زالی در ادامه تاکید کرد: سناریوی کرونا در تهران به عنوان افت قطعی و پایان یافته نیست و باید ملاحظات بهداشتی با دقت بیشتری توسط شهروندان مورد توجه قرار گیرد و خستگی و گذشت زمان نباید باعث تسامح در رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 50 درصد بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌ها در محیط پرتراکم و پرجمعیت حضور داشتند و مبتلا به بیماری شدند. بنابراین مراکز پرتردد و با تراکم بیشتر به عنوان عامل خطر تصاعدی بیماری عمل می‌کنند و افرادی که در تهران دچار بیماری شدند یک یا چند بار سابقه حضور در یک محیط شلوغ و پر جمعیت را ذکر می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала