رضایی: اسرائیل روز به روز ضعیف تر می شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رضایی: اسرائیل روز به روز کوچک تر می شود
رضایی: اسرائیل روز به روز کوچک تر می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با اشاره به اینکه اسرائیل روز به روز کوچک تر و ضعیف‌تر می‌شود، گفت: پیروزی بزرگی در انتظار همه نیروهای مقاومت است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سرلشگر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک سالگرد آزادسازی جنوب لبنان، گفت: این روز در حقیقت در جهان عرب و در جهان اسلام، تاریخ ساز بود. زیرا لبنان اولین کشوری شد که توانست با اراده‌ی خودش، اسرائیل را شکست دهد و به عنوان اولین کشور عربی موفق و پیروز در مقابل اسرائیل خودش را در تاریخ ثبت کرد.

نتانیاهو: سیاست ما مقابله با تلاش‌های ایران برای دستیابی به جایگاه در سوریه است - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو: سیاست ما مقابله با تلاش‌های ایران برای دستیابی به جایگاه در سوریه است

وی افزود: اینکه لبنان در میان کشورهای دیگری مثل مصر و دیگر کشورهای بزرگ منطقه، توانست به عنوان اولین کشور عربی، رژیم صهیونیستی را شکست دهد، یک نقطه مهم در تاریخ ملت‌های اسلامی و مخصوصاً خود ملت لبنان بود. در حقیقت در این روز می‌توان نام روز بازگشت به خود و اعتماد به نفس، قیام ملی را نهاد و این روز را به همه نیروهای مقاومت، دولت مردان لبنان و سیاسیون آزادیخواه لبنان، خواهران و برادرانمان و به برادر عزیزم سید حسن نصرالله تبریک می‌گویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت: پیام من به عنوان یک برادر و همرزم نیروهای مقاومت، چه در سرزمین فلسطین و چه در سرزمین‌های لبنان، عراق و سوریه این است که اسرائیل روز به روز کوچک‌تر شده و در آینده هم ضعیف‌تر می‌شود.

وی افزود: طولانی شدن پیروزی نهایی و محو کامل اسرائیل نباید موجب، ضعف در مقاومت ملت اسلام و یا سستی در کار شود و پیروزی بزرگی در انتظار همه نیروهای مقاومت است.

رضایی گفت: شکست و محو اسرائیل، آنچنان حادثه بزرگ تاریخی در تمام عالم است که ما به خاطر آن پیروزی عظیم، بایستی این طولانی شدن مبارزه را به جان بخریم. صبر و تحملمان را داشته باشیم و به مبارزاتمان شدت ببخشیم. در میان ملت‌های عربی و اسلامی تبلیغ می‌کنند که اسرائیل محو نمی‌شود و مقاومت فایده ندارد. ما می گوییم اسرائیل در حال آب شدن و فرو ریختن است و محو آن یک رویداد بزرگ بین المللی است که اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تلاش‌های برخی کشورهای منطقه برای عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: به عقیده من این تلاش‌ها، اولاً تلاش‌های ناموفقی خواهد بود و ثانیاً خطری برای فلسطین ندارد. بالعکس است، این تلاش‌های مذبوحانه کمک به ملت فلسطین است چون برخی از این کشورها، در پشت صحنه در حال همکاری با اسرائیل هستند. اینکه دستشان رو شود، خوب است تا ملت‌های جهان اسلام متوجه شوند چه دولت‌هایی که تا دیروز از پشت خنجر می‌زدند، حالا آمده‌اند و وقیحانه می‌خواهند آن همکاری‌ها که با رژیم غاصب اسرائیل داشته‌اند را نمایان کنند. لذا من فکر می‌کنم دوستان و دشمنان فلسطین با این اقدامات، مرزبندی مشخص‌تری پیدا می‌کنند. جبهه‌ها شفاف‌تر می‌شود و مبارزه هم جدی تر می‌شود و پیروزی هم یک پیروزی واقعی خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала