تعلیق مسابقات فوتبال با ۵ بازیکن کرونایی

© Depositphotos.com / PhanuwatNandeeتعلیق مسابقات فوتبال با ۵ بازیکن کرونایی
تعلیق مسابقات فوتبال با ۵ بازیکن کرونایی
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ اطلاع داد که اگر تیمی ۵ بازیکن کرونایی داشته باشد، بازی هایش لغو می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبر، سهیل مهدی مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در ارتباط با مثبت شدن کرونای چند بازیکن لیگ برتری و وضعیت برگزاری مسابقات توضیح داد: باوجود فشارهایی که از سوی برخی تیم‌ها برای عدم برگزاری مسابقات داشتیم، ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داد تا مسابقات را شروع کنیم و در این رابطه پروتکل‌های بهداشتی نوشته و تدوین شد.

وی در ارتباط با ابتلای ۵ بازیکن یک تیم به کرونا بیان داشت: اگر تیمی بیش از ۵ بازیکنش به کرونا مبتلا شود، بازی‌هایش معوق می‌شود، اما تمریناتش را می‌تواند با رعایت اصول بهداشتی و هم چنین کسب مجوز از سوی سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی انجام دهد.

وی در رابطه با مثبت شدن کرونای۷ بازیکن تیم گل گهر گفت: تا الان فقط مصاحبه‌ها را دیده‌ایم و نتایج رسمی به ما اعلام نشده است. متأسفانه شنیده‌ام برخی باشگاه‌ها وارد تمرین شده‌اند، آن هم در حالی که نتایج را به ما اعلام نکرده‌اند، این تخلف است و باید قبل از تمرین تست‌ها را به ما ارائه دهند و ما ببینیم نتایج مطابق با پروتکل‌ها است یا خیر و به تیم اجازه تمرین بدهیم. تیم‌هایی پیشگیری کردند و تمریناتشان را تعطیل کردند این قابل تقدیر است. ما باید هرچه زودتر نتایج آزمایشات را به مراجع ذی صلاح بدهیم تا مجوز تمرینات صادر شود.

گل تیم ملی ایران به آمریکا در بین ۱۰ لحظه برتر فوتبال قاره کهن - اسپوتنیک ایران
گل تیم ملی ایران به آمریکا در بین ۱۰ لحظه برتر فوتبال قاره کهن

وی خاطر نشان کرد: برخی باشگاه‌ها گفته‌اند سه هفته زمان کمی است ما این زمان را ۴ هفته و بازی ها را فشرده کردیم؛ اما الان می‌بینیم که سه روز گذشته و خیلی تیم‌ها تست‌هایشان را انجام نداده‌اند. ستاد کرونا در ورزش موظف کرده است که هر روز بر سر تمرینات بروند و بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند. از فردا تیمی بدون حضور ناظران نمی‌تواند تمرین کند. ناظران باید هر روز گزارش وضعیت بدهند و با پزشکان تیم‌ها برای اجرای پروتکل‌ها در ارتباط باشند.

وی در رابطه با تیم‌هایی که بازیکنانشان در حین مسابقات دچار بیماری کرونا شوند، افزود: بازی‌های این تیم‌ها معوق می‌شود، فرضیه اولیه ما این است که مسابقات در سلامت کامل بازیکنان برگزار شده و هیچ خطری سلامت آنها را تهدید نکند. ما به دنبال اجرای صحیح پروتکل‌ها در فضای تمرین و آماده سازی هستیم. اگر تیمی با مشکل مثبت شدن تست بازیکنانش مواجه شد باید پروتکل‌ را تا اجرای رسیدن به مرحله سفید انجام بدهد و سپس دوباره وارد فاز تمرین شود و در شرایط متفاوت قطعا روش‌های جایگزین را پیش بینی کرده‌ایم.

وی بیان داشت: لیگ در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌ها در مرحله سفید باشند. ما قصد داریم تا آخر هفته مراکز جایگزین و ثالثی را برای تست تعیین کنیم تا تیم‌ها دوباره در آنجا تست بدهند. خدای ناکرده خطایی در آزمایش‌ها نباشد و در نهایت اگر قرار بر تغییر پروتکل‌ها بود، این اتفاق از طریق وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا خواهد افتاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала