گزارش و تحلیل

با امر واقع باید چه کار کرد

© Sputnik / Aleksei Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل
اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی باور دارند که وجود اسراییل یک امر واقع است که باید آن را پذیرفت .

برخی باور دارند که وجود اسراییل یک امر واقع است که باید آن را پذیرفت و با آن ساخت و دیگر نمی توان آن را تغییر داد و باید در مقابل اش تسلیم شد.

آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود به مناسبت روز جهانی قدس تشبیه جالبی را مطرح کردند، ویروس کرونا هم یک امر واقع است آیا انسان ها باید بنشینند و بگویند خوب چون امر واقع است پس نمی شود کاری کرد و باید آن را پذیرفت و با آن ساخت ودیگر نمی شود کاری کرد یا اینکه در مقابل این ویروس بایستند و تلاش کنند درمان آن را پیدا کنند وبا آن به مقابله به پردازند؟

وجود ملتی به نام ملت فلسطین هم یک امر واقع است که باید پذیرفته شود و اینکه برخی تحلیلگران اسراییلی ماجرای فلسطینی ها را به سرخ پوست های آمریکا تشبیه می کنند به نوعی قیاس مع الفارغ به حساب می آید.

اگر اروپایی ها به آمریکا یورش بردند و سرخ پوستان را قتل عام کردند و سرزمین آنها را غصب نمودند این بدین معنا نیست که کار آنها صحیح بود و امکان الگو گرفتن از آنها وجود دارد.

بله اکثریت قریب به اتفاق ساکنین قاره آمریکا امروزه آنهایی هستند که از جاهای دیگر به این قاره آمدند و مالکین اصلی نمی باشند، از جمله بسیاری رهبران و شخصیت های سیاسی و روسای جمهوری این کشورها.

 ابتلای آمریکا به ویروس سیاسی  - اسپوتنیک ایران
ابتلای آمریکا به ویروس سیاسی

اگر این بدعت بخواهد در فرهنگ سیاست بین الملل جا بیافتد که امر واقع را باید پذیرفت پس بسیاری از اتفاقات که در جهان رخ داده امر واقع هستند و ملت ها نباید به سمت و سوی احقاق حقوق خود و یا تغییر بروند چون وجود سیستم های سیاسی یک امر واقع است.

حتی اگر بخواهیم بحث مالکیت وارث اجدادی را مطرح کنیم آنوقت شاید بسیاری پرونده ها باز شود چون خوب از قدیم الایام به جز چند امپراتوری هیچ حکومت دیگری وجود نداشت و وارثان این امپراتوری ها باید حق داشته باشند سرزمین های اجدادی خود را مطالبه کنند.

با این شرایط جنگ و کشت و کشتار کل جهان را در بر خواهد گرفت و قطعا هیچ کس نخواهد توانست به آنچه مطالبه می کند برسد.

البته می توان گفت تا به حال انسانیت در حال پس دادن تاوان گناهان اروپایی ها می باشد، اروپایی هایی که با هدف غصب و تملک و سرقت اموال دیگران به کشورهای دیگر لشکر کشی کردند و کشورها و انسان ها را استعمار نمودند.

مسبب اصلی بیشتر کشت و کشتارها و مصائب طی چند قرن اخیر اروپایی ها بودند و امروزه تلاش دارند فلسطینی ها را قربانی تکفیر گناهان خود کنند.

در قرن بیستم انسان ها به این نتیجه رسیدند که دیگر همه این چیزها را به تاریخ بسپرند و با استفاده از رای گیری یا رفراندوم حکومتهای مردم سالار را به کرسی بنشانند و انسان های ساکن سرزمین ها خود بتوانند تصمیم بگیرند.

روسیه پیشبرد طرح امریکاییمعامله قرن را غیر ممکن می داند  - اسپوتنیک ایران
روسیه پیشبرد طرح امریکایی"معامله قرن" را غیر ممکن می داند

قطعا تنها راه حل مسالمت آمیز برای مشکل فلسطین همان پیشنهاد آیت الله خامنه ای مبنی بر رفراندوم است، بحثی که بیش از یک دهه پیش ایشان مطرح کردند و بنده هم یکبار دو سال پیش در مورد آن در مقاله ای در اسپوتنیک با عنوان "پیشنهادی ایرانی برای نجات یهودیان" بحث کردم.

باز هم امسال آیت الله خامنه ای همان موضع را مطرح کردند و به نظر می رسد بهترین فرصت برای مجامع بین المللی به وجود آمده تا این پیشنهاد را پیاده کنند.

با توجه به شرایط موجود و تصمیماتی که آقای ترامپ و نتانیاهو در حال اتخاذ هستند به احتمال زیاد اگر جامعه جهانی ورود نکند مجددا شاهد واکنش فلسطینی ها به این تصمیمات خواهیم بود و علیرغم اینکه آقای نتانیاهو و آقای ترامپ تصور می کنند که رهبران برخی کشورهای عربی غلامان حلقه به گوش آنها هستند اما باید توجه داشته باشند که ملت ها آن چیزی را که رهبرانشان القا می کنند ممکن است نپذیرند و کم کم دیگر مقاومت مردم فلسطین در غره محصور نخواهد شد و به زودی فلسطینیان کرانه باختری رود اردن هم به آنها پیوست و آن زمان خون هر یهودی ای که در این سرزمین ها ریخته می شود به گردن آقای نتانیاهو و آقای ترامپ می باشد و شاید به وقتی برسیم که دیگر بسیار دیر شود و دیگر نشود حتی از راه رفراندوم و یا مسالمت آمیز مشکل را حل کرد.

به هر حال ملت فلسطین از حق خود نخواهند گذشت و قطعا مسلمانان اجازه نخواهند داد قبله اولشان به پایتخت اسراییل تبدیل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала