مشاور ترامپ کالینینگراد را خنجری در قلب اروپا نامید

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر مشاور ترامپ کالینینگراد را خنجری در قلب اروپا نامید
مشاور ترامپ کالینینگراد را خنجری در قلب اروپا نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، استفاده روسیه از کالینگراد به عنوان یک پایگاه نظامی را خنجری در قلب اروپا دانست.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری ایالات متحده، در مصاحبه با نشریه آلمانی بیلد، منطقه کالینینگراد را "خنجری در قلب اروپا" خواند.

وی افزود: " موقعیت جغرافیایی کالینینگراد این اجازه را می دهد تا به یک مرکز تجاری، مرکز گردشگری و تماس بین روسیه و اروپای غربی تبدیل شود، اما متاسفانه، مقامات روسی آن را به یک پایگاه نظامی بسته، پر از سلاح و موشک های مدرن تبدیل کردند."

سناریوی جنگ روسیه و ناتو و تصرف کالینینگراد - اسپوتنیک ایران
سناریوی جنگ روسیه و ناتو و تصرف کالینینگراد

به گفته وی، روسیه اجازه نداد هواپیماهای آمریکایی بر اساس پیمان آسمان باز، بر فراز منطقه کالینینگراد پرواز کنند.

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از خروج ایالات متحده از این توافق خبر داد. وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو هیچکدام از بندهای توافق را نقض نکرده است. معاون وزارت خارجه روسیه،الكساندر گروشكو خاطرنشان كرد: " روسیه تا زمانی که توافق دارای اعتبار باشد، به اجرای شرایط آن ادامه خواهد داد."

اتحادیه اروپا از واشنگتن خواست تا به اجرای این پیمان برگردد. جوزف بورل، سخنگوی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، توافق آسمان باز را کلید کنترل تسلیحات نامید.

سی و چهار کشور در سال 1992 پیمان آسمان را امضا کردند. این توافق نامه از سال 2002 لازم الاجراست و به شرکت کنندگان آن اجازه می دهد تا علناً اطلاعات مربوط به نیروهای مسلح و مانورهای مختلف را جمع آوری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала