فرمانده نیروی دریایی سپاه: برخی از کشور‌های همسایه در ورود قاچاق به ایران دخالت دارند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فرمانده نیروی دریایی سپاه: برخی از کشور‌های همسایه در ورود قاچاق به ایران دخالت دارند
فرمانده نیروی دریایی سپاه: برخی از کشور‌های همسایه در ورود قاچاق به ایران دخالت دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی سپاه از کشف بیش از ۲۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق از سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم به آتش کشیدن کالا‌های ممنوعه توقیف شده در قشم اظهار داشت: در صورت کشف محموله قاچاق در خلیج‌فارس، ابتدا قاچاقچیان را از شناور خارج می‌کنیم و پس از طی مراحل قانونی، با حکم قضائی کالا‌های موجود در آن را به آتش می‌کشیم.

توقیف ۴ کشتی خارجی صید ترال در بندرعباس - اسپوتنیک ایران
توقیف ۴ کشتی خارجی صید ترال در بندرعباس

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: بر اساس شواهد مستند موجود، برخی از کشور‌های همسایه در ورود کالای قاچاق به کشور دخالت دارند و از قاچاقچیان حمایت می‌کنند.

دریادار تنگسیری بیان داشت: از سال ۹۸ تاکنون دریادلان نیروی دریایی سپاه ۲۳ فروند کشتی حمل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کردند که این شناور‌ها حامل بیش از ۲۳ میلیون لیتر گازوئیل بودند. در این مدت ۴۸ فروند کشتی صید ترال نیز توقیف و در بازرسی از آن‌ها بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ کیلوگرم ماهی کشف شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان افزود: با توجه به اینکه قاچاق کالا بلای جان تولیدات داخلی است و می‌تواند موجب تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان کشور شود، به صورت جدی و با قاطعیت و در هماهنگی کامل با نهاد‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، نظامی و مراجع قضائی، با موضوع قاچاق و قاچاقچیان برخورد خواهیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала