واکنش دوما روسیه به داده های بلومبرگ درباره پوتین

© Sputnik / Alexei Druzhininواکنش دوما روسیه به داده های بلومبرگ درباره پوتین
واکنش دوما روسیه به داده های بلومبرگ درباره پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز مطالعات کل روسیه و مجلس دوما روسیه به داده های بلومبرگ درباره رتبه پوتین واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، والری فدوروف رئیس مرکز مطالعات کل روسیه، اعلام داشت: میزان اعتماد به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، 67-68 درصد، ارزیابی مثبت از عملکرد وی 61-63 درصد است؛ وی همچنین به مقاله ای از بلومبرگ در مورد رتبه بندی رئیس دولت واکنش نشان داد.

زاخارووا: آمریکا به طور سیستماتیک چارچوبهای ثبات استراتژیک را می شکند - اسپوتنیک ایران
زاخارووا: آمریکا به طور سیستماتیک چارچوبهای ثبات استراتژیک را می شکند

فدوروف توضیح داد که رتبه انتخاباتی رئیس جمهور روسیه آخرین بار در سال 2018 منتشر شد. اکنون این مسئله برای افراد وجود ندارد و لیست نامزدها ناشناخته است.

پیش از این سفارت روسیه در ایالات متحده از خبرگزاری بلومبرگ خواسته بود از خوانندگان خود بخاطر انتشار اطلاعات نادرست در مورد میزان اعتماد به پوتین عذرخواهی کند.

دیپلمات ها با انتشار گزارشی در مورد رتبه بندی رئیس دولت روسیه انتقاد کردند. در آن، با استناد به مرکز مطالعات کل روسیه، برنامه ای ساخته شده است که طبق آن آمار رئیس جمهور فعلی 27 درصد است. در عین حال، میزان واقعی اعتماد عمومی به پوتین 67.9 درصد است.

به گفته نمایندگان روسیه، بلومبرگ با ارسال چنین مطالبی بی احترامی کامل به خوانندگان خود نشان می دهد.

در همین راستا، مجلس دوما روسیه نیز به انتشار نشریه بلومبرگ در مورد ریتینگ پوتین پاسخ داد
آندری سوینتسف نایب رئیس کمیته سیاست گذاری دولت دوما، به ریا نووستی گفت: اطلاعات نادرست از آژانس بلومبرگ علیه روسیه عنصری از مبارزات سیاسی داخلی آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است.

عضو همان کمیته، یوگنی ریونکو از حزن روسیه متحد، معتقد است که این انتشار این اطلاعات برای تأثیرگذاری بر روندهای سیاسی در روسیه طراحی شده است.

پیش از این، بلومبرگ با استناد به مرکز مطالعات کل روسیه، نمودارهایی را نشان می داد که نشان از کاهش رتبه رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در ماه آوریل و افت به میزان 27 درصد رسیده است. "رتبه پوتین با بحران در ارتباط با تاج ویروس کاهش یافته است."
مرکز مطالعات کل روسیه بعداً به ریا نووستی گفت: پوتین ارزیابی مثبتی از 61-63٪ دارد، سطح اطمینان 67-68٪ و این آخرین باری است که مرکز مطالعات کل روسیه رتبه انتخاباتی رئیس جمهور را در سال 2018 داشته است و داده های مورد استفاده آژانس منعکس کننده موقعیت فقط آن دسته از روس ها است که پوتین را یکی از سیاستمداران مورد اعتماد آنها می نامد.

نایب رئیس کمیته سیاست گذاری دولت دوما خاطر نشان کرد: اطلاعات نادرست، دروغ، کلاهبرداری، نظارت، نقض قانون و اخلاق، همواره به عنوان بخشی از کارزار انتخاباتی ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، زیرا شهروندان آمریکایی همیشه موظفند فقط بین دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، نامزدهایشان را انتخاب کنند. این احزاب نه بر اساس ترجیح شهروندان بلکه بر ترجیح نخبگان سیاسی بنا شده اند.

در همین زمان، سوینتسف افزود: چنین اطلاعات ناصحیح در درجه اول به رای دهنده آمریکایی داده می شود تا دید سیاسی خود را در انتخابات ریاست جمهوری تغییر دهند.

ریونکو عضو کمیته سیاست گذاری اطلاعات دولت دوما، معتقد است که این نشریه قصد دارد با دادن اطلاعات غلط یا نیمه حقایق، بر روندهای سیاسی داخلی در روسیه تأثیر بگذارد.

وی گفت: این بسیار شبیه به سیاست کلی حمله اطلاعاتی است، که از جمله با انتشار نشریاتی در رابطه با آمار مربوط به کرونا ویروس و ... انجام می گیرد، در این مورد، ما با ادامه این کمپین سر و کار داریم.

این تلاش برای تأثیرگذاری بر فرآیندهای سیاسی داخلی در روسیه با کمک رسانه ها از طریق انتشار و پر کردن اطلاعات دروغین یا نیمه حقایق است که با هدف تضعیف اعتماد مخاطبان به آمار رسمی انجام می شود.

نایب رئیس کمیته سیاست گذاری دولت دوما اظهار داشت: "فرضیه غلطی"، که روزنامه نگاران بلومبرگ به آن متوسل شده اند، عمدا ساخته شده است و متناسب با منطق کارزار اطلاعاتی است که اخیراً آغاز شده و توسط نشریه ها و روزنامه ها افتتاح شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала