کانون جدید همه گیری ویروس کرونا

© REUTERS / Miguel Schincariolکانون جدید همه گیری ویروس کرونا
کانون جدید همه گیری ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکای جنوبی مرکز جدید شیوع کووید ـ 19، بیماری همه گیر ناشی از نوع جدید کرونا ویروس شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل رایان،  مدیر برنامه اوضاع اضطراری در زمینه بهداشت سازمان بهداشت جهانی ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید ـ 19 است ، اما نگران کننده ترین اوضاع در برزیل مشاهده می شود.

ادای احترام به یادبود قربانیان کرونا در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
ادای احترام به یادبود قربانیان کرونا در آمریکا

مجله اشپیگل در شماره 20 ماه مه خود تعداد قربانیان کرونا ویروس در  کشورهای آمریکای لاتین را با کلان شهرهای بزرگ جهان مقایسه کرد. این نشریه سرعت شیوع کرونا در لیما پایتخت پرو را همچون وضع در "بدترین ماه همه گیری کرونا  در پاریس" دانسته است. شهر مانائوس برزیل با افزایش سه برابری میزان مرگ و میر شباهت زیادی به لندن یا مادرید داشته و شهر بندری گوایاکیل اکوادور با افزایش پنج برابری تعداد  قربانیان می تواند به " نیویورک دوم " تبدیل شود.

براساس آخرین آمار منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز ، برزیل از نظر تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در رده دوم در جهان قرار گرفته است . تعداد مبتلایان کووید ـ 19 در این کشور آمریکای لاتین به 330 هزار و 890 نفر رسیده  و این کشور از این لحاظ از  روسیه که با  326448 نفر مبتلا  در مکان سوم قرار گرفته ، پیشی گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала