روش موثر پیشگیری از بیماری های قلبی اعلام شد

© Depositphotos.com / liudmilachernetska@gmail.com روش موثر پیشگیری از بیماری های قلبی اعلام شد
روش موثر پیشگیری از بیماری های قلبی اعلام شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 در ماهی و مکمل های غذایی باعث کاهش سطح کلسترول "بد" در خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق را کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله انجمن قلب آمریکا (American Heart Association)،این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشگاه روویرا و ویرچیلی در اسپانیا و دانشکده پزشکی هاروارد انجام شده است.

در این آزمایش علمی بیش از 26 هزار زن با میانگین سنی 53 سال شرکت کردند که از خون برای تعیین میزان لیپوپروتئین ها - پروتئین هایی  که ممکن است از مواد مختلفی از جمله تری گلیسیریدها و کلسترول تشکیل شده باشند، نمونه برداری شد .

راههای جلوگیری از مشکلات جدی قلبی - اسپوتنیک ایران
راههای جلوگیری از مشکلات جدی قلبی

مشخص شده است که کلسترول بالا همراه با لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) با خطر بالای آترواسکلروز و سایر بیماری های قلب و عروق ارتباط دارد.

در میان شرکت کنندگان در آزمون ، یک نظرسنجی را انجام دادند تا دریابند که آنها چقدر ماهی و مکمل های غذایی دارای امگا 3 را مصرف می کنند.

معلوم شد که زنانی که غالباً امگا 3 مصرف می کردند ، کلسترول "بد" کمتری در خون داشتند و  به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی برای  آنها نیز کمتر بود.

در اوایل ماه مه ، دکتر مارتا گواش فره ، استاد مدرسه عالی بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد اعلام کرد گردو مفید ترین ماده غذایی برای سلامت قلب است. به گفته این دانشمند ، فرق گردو با دیگر انواع آجیل داشتن مقدار زیادی اسید آلفا لینولنیک است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала