تیروئید و ریسک ابتلا به کرونا

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا
کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیمارانی که تیروئید دارند باید در بحران کرونایی سیگار را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « British Thyroid Foundation»، بیماری تیروئید احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد.

آنچه طی ماه‌های گذشته از آشنایی با رفتار ویروس کرونا و سابقه ویروس‌های مختلف در برخورد با تیروئید نتیجه‌گیری شده، این است که اگر کسی اختلال تیروئید دارد، ریسک بیشتری برای ابتلا به کرونا ندارد و در صورتی هم که به کرونا مبتلا شود، بیماری او شدیدتر نخواهد بود. داروهای درمان تیروئید به هیچ عنوان باعث تضعیف سیستم ایمنی بد نمی شود.

این روزها استرس در میزان بالاتری نسبت به گذشته وجود دارد. در این روزها عدم تنفس عادی به دنبال استرس و نگرانی از کرونا به وجود آمده است. این احساس کاذب است و به بیماری کووید۱۹ ربطی ندارد. البته در صورتی که همراه این احساس، سرفه‌های مکرر و تنگی نفس بروز کند، اینها حالتی از ابتلا به کووید ۱۹ است که شخص بیمار باید به پزشک مراجعه کند.

موسوی: آمریکا در روند مقابله با کرونا ایجاد اختلال می‌کند - اسپوتنیک ایران
موسوی: آمریکا در روند مقابله با کرونا ایجاد اختلال می‌کند

گفتنی است ویروس جدید کرونا نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در حدود ۲۱۵ کشور تبدیل به بیماری همه‌گیر جهان شد.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала