تولد دوباره هیولای کاسپین!

© Photo / Alekseyev Central Hydrofoil Design Bureauتولد دوباره هیولای کاسپین!
تولد دوباره هیولای کاسپین! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست: اکرانوپلان جدید روسیه به نام مرغ دریایی-2 یادآور هیولای کاسپین در زمان جنگ سرد است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، روزنامه نگار، کالب لارسون با توصیف توسعه شناور اثر سطحی (اکرانوپلان) به نام "مرغ دریایی-2" در روسیه، آن را احیای "هیولای کاسپین" در طول جنگ سرد خواند.

اکرانوپلان روسی - اسپوتنیک ایران
اکرانوپلان با تسلیحات موشکی

در این مقاله آمده است: اكرانوپلان‌ها از جلوه صفحه استفاده می كنند، كه هنگام پرواز در ارتفاع بسیار كم رخ می دهد و جریان آزاد بین بال هواپیما و سطح، ایجاد " کیسه هوا " می‌کند.

خاطرنشان می شود که اکرانوپلان ها در دهه 1980-1990 برای نیروی دریایی اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شده اند. نویسنده مقاله پروژه لون را به یادآوری می‌کند. به گفته این ناظر ، تولید این محصول باعث ایجاد تحریک در جامعه اطلاعاتی آمریکا شد و اکرانوپلان لقب "هیولای کاسپین" را داشت.

لارسون می نویسد که "مرغ دریایی -2" در دفتر طراحی مرکزی نیژنی نووگورود به نام الكسف ایجاد می شود. این اکروپلان برای حمل و نقل سریع مسافر و کالاها در مناطق ساحلی از جمله در دماهای پایین طراحی شده است. این روزنامه نگار معتقد است که این برای روسیه بسیار اهمیت دارد.

 این نویسنده خاطرنشان می کند که قطب شمال به دلیل ذوب شدن یخ، به مکانی برای رقابت تبدیل می شود. اکروپلان‌های مسلح به موشک می توانند به عنوان نیروهای واکنش سریع برای گشت زنی در شمال روسیه استفاده شوند.

علاوه بر این، حضور اكرانوپلان‌های جدید می تواند به این منظور استفاده گردد که در صورت وقوع درگیری، در فاصله نزدیک از آن باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала