اقرار کره شمالی به ناتوانی بنیانگذار این کشور برای سفر در زمان و مکان

© AFP 2023 / Ed Jonesاقرار کره شمالی به ناتوانی بنیانگذار این کشور برای سفر در زمان و مکان
اقرار کره شمالی به ناتوانی بنیانگذار این کشور برای سفر در زمان و مکان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی این واقعیت که کیم ایل سونگ قادر به سفر در زمان و مکان بوده است را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ به نقل از روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی نوشت که این روزنامه ظاهراً این واقعیت که کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی، می‌توانسته است در فضا دورنوردی (طی‌الارض) کند را، رد کرده است.

انتشار تصویر بدل رهبر کره شمالی + ویدئو - اسپوتنیک ایران
انتشار تصویر بدل رهبر کره شمالی + ویدئو

روزنامه رودونگ سینمون این باور که خانواده کیم اربابان چوک جی بیوپ (chukjibeop) هستند را رد کرده است، پدیده ای که در فرهنگ مردم کره شمالی به نحوه ایجاد تغییر در قوانین سفر در زمان و مکان اطلاق می شود. روش چوک جی بیوپ از دیرباز به عنوان یک قدرت فرا انسانی متعلق به خاندان کیم در ذهن مردم این کشور نهادینه شده است. با این وجود، این روزنامه به تازگی فاش کرده که "در واقعیت، یک شخص نمی تواند با تغییر فضا یکباره ناپدیده شده و دوباره ظاهر گرد".

رادیو فری آسیا خاطرنشان می کند که بر طبق اساطیر، کیم ایل سونگ از یک تکنیک عرفانی برای پیروزی در نبرد با سربازان امپراتوری ژاپنی در زمانی که کره مستعمره ژاپنی بود (1910-1945) استفاده کرده است. سپس گفته می شود که بنیانگذار کره شمالی رهبری پارتیزان های کره در تبعید را بر عهده داشته است.

یکی از مقامات وزارت اتحاد کره شمالی نیز روز پنج شنبه گذشته در این باره چنین گفته است: به نظر می رسد که این ادعا بیشتر بر روی وطن پرستی و عشق مردم به یکدیگر تاکید داشته باشد تا افسانه پردازی در مورد رهبرانش.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала