گزارش و تحلیل

اخراج بازرس هایی که سرشان تو کارشان بود

© Photo / U.S. State Departmentاخراج بازرس هایی که سرشان تو کارشان بود
اخراج بازرس هایی که سرشان تو کارشان بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اصول دمکراسی بر چند پایه استوار می باشد که شاید بتوان گفت از همه مهم تر شفافیت – وجود رسانه های آزاد و وجود نظارت و بازرسی مستمر بر فعالیت های همه مسئولین و مقامات والبته وجود قوه قضائیه صالح و بی طرف.

به همین دلیل است که در بسیاری از کشورها تلاش می شود حقوق و مزایای قضات و بازرس ها به گونه ای باشد که آنها از نظر مالی به هیچ چیزی نیاز نداشته باشند تا کسی نتواند آنها را منحرف کند.

همچنین قوانین کشورها هم دولت ها را ملزم به شفافیت می کند و هم اینکه رکن چهارم دمکراسی یعنی رسانه از نوعی حریم حفاظتی برخوردار است تا اگر روزنامه نگاران و خبرنگاران اقدام به تحقیق در مورد فسادی کردند و آن را افشا نمودند توسط اصحاب قدرت تحت فشار یا تهدید قرار نگیرند.

در هر کشوری که چنین شرایطی وجود داشته باشد قطعا فساد به حد اقل می رسد و مردم سالاری حکومت می کند.

به بهانه بسط دمکراسی  ایالات متحده ده ها جنگ در سرتاسر جهان راه انداخته وملیون ها انسان بی گناه را به خاک وخود کشیده، انسان هایی که به قول معروف رای داشتند و نظر داشتند و برای کشور خود حق داشتند تصمیم بگیرند.

آمریکا با زور و جبروت خود در بسیاری کشورها حتی شخصیت های سیاسی ای که در پی انتخابات و رای مردم به قدرت رسیدند را برکنار کرده تا افرادی که مطیع آمریکا هستند به قدرت برسند.

جالب اینکه در ایالات متحده که دم از دمکراسی می زند رییس جمهوری آن خبرنگارانی را که رسانه هایشان حاضر نیستند از او تعریف وتمجید کنند را از کاخ سفید بیرون می کند.

قاضی هایی که در حال تحقیق در مورد فساد های وی هستند را بر کنار می کند و جدیدا هم بازرسان ارشدی که درحال تحقیق در مورد فساد وزیر خارجه اش هستند را از کار برکنار کرده.

در کشوری که دم از دمکراسی می زند رییس جمهوری آن حتی تاب آن را ندارد که بازرسان ارشد این کشور در مورد خود او که هیچ، در مورد حتی منصوبین اش تحقیق کنند.

موسوی خطاب به پمپئو: تنها یک رژیم یاغی می‌تواند به نقض تعهدات بین‌المللی افتخار کند - اسپوتنیک ایران
موسوی خطاب به پمپئو: تنها یک رژیم یاغی می‌تواند به نقض تعهدات بین‌المللی افتخار کند

نزدیک ترین دوست و متحد آقای ترامپ در جهان امروزه آقای بنیامین نتانیاهو می باشد، فردی که دادگاه های اسراییل وی را متهم به فساد و اختلاس و رشوه گرفتن کرده اند و بسیاری از خود اسراییلی ها باور دارند که وی فاسد تر از آن است که بخواهد رهبری اسراییل را عهده دار شود.

اما مشاهده می کنیم با حمایت ایالات متحده و شخص ترامپ وی برای فرار از عدالت می تواند در راس کار بماند.

فجیع ترین اتفاقی که برای یک خبرنگار در کنسولگری کشورش اتفاق افتاده، توسط بزرگترین متحد عرب آقای ترامپی یعنی شاهزاده محمد بن سلمان اتفاق افتاده و اخیرا خانواده مقتول را مجبور کرده اند از خون گناهکاران بگذرند.

وآقای ترامپ کل مجامع بین المللی را تحت فشار قرار داد که در مورد مجرمیت ولیعهد عربستان سعودی صحبتی کنند.

اختلاس همسر نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران
سارا نتانیاهو متهم به اختلاس شد+عکس

جنایتی که درون کنسولگری عربستان سعودی و در روز روشن و به شکل بسیار فجیعی رخ داد و طی آن یک خبرنگار سلاخی و در اسید سوزانده شد.

در این مورد هم ایالات متحده تلاش کرد نهایت استفاده ابزاری را از قدرت خود انجام دهد تا عدالت محقق نشود.

بماند ده ها پیمان و تعهد و معاهده و توافق و قراردادی را که ایالات متحده زیر پا گذاشته و کل جامعه بشری و انسانیت را به خطر انداخته.

به هر حال بحث اخراج چهار بازرس ارشد که در حال تحقیق در مورد وزیر امور خارجه آمریکا بودند ثابت می کند که:

1 - آقای پمپئو درگیر فساد شدیدی می باشد و این بازرسان در حال رسیدن به هدف خود بودند.

2 – آقای پمپئو برگه ها و اطلاعاتی را در اختیار دارد که می تواند آقای ترامپ را رسوا کند و به همین دلیل رییس جمهوری آمریکا مجبور شده از صلاحیت های خود برای حمایت از او استفاده کند.

به هر صورت می گویند ماه پشت ابر نمی ماند، و قطعا ماجرای فساد آقای پمپئو فاش خواهد شد، نکته اصلی در این است که آیا مردم آمریکا تصور می کنند چنین شخصی لیاقت دارد رییس جمهوری آنها بماند ؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала