برگزاری المپیک توکیو حتی با وجود واکسن احتمالی کرونا، ساده نخواهد بود

© Sputnik / Ramil Sitdikovبرگزاری المپیک توکیو حتی با وجود واکسن احتمالی کرونا، ساده نخواهد بود
برگزاری المپیک توکیو حتی با وجود واکسن احتمالی کرونا، ساده نخواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام ارشد کمیته بین‌المللی المپیک امکان برگزاری المپیک توکیو در سال 2021 را منوط به مشخص شدن وضعیت کرونا در جهان دانست.

به گزارش اسپوتنیک، جان کوتس، مسوول کمیته بین المللی المپیک در امور توکیو 2020 اعلام کرد که مسئولین در اکتبر امسال تصمیم گیری می کنند که آیا با وجود کرونا المپیک توکیو در سال 2021 برگزار می شود یا خیر.

وی گفت: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به طور کاملا شفاف اعلام کرده است که المپیک توکیو را نمی‌توان برای بار دوم به تعویق انداخت.

امکان دارد المپیک توکیو با تاخیری یک تا دو ساله برگزار شود - اسپوتنیک ایران
امکان دارد المپیک توکیو با تاخیری یک تا دو ساله برگزار شود

کوتس افزود: نمی‌توانیم بازی‌ها را دوباره به تعویق بیاندازیم و باید اینطور فرض کنیم که واکسنی در کار نخواهد بود و یا حتی اگر واکسنی کشف شود، به اندازه‌ای نیست که در تمام جهان توزیع شود. بدون وجود پشتوانه ای قابل اتکا برای توزیع واکسن در سرتاسر جهان، نظارت بر هزاران نفر از گوشه و کنار جهان، چالش‌های بی‌نهایت بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مشکلات جدی خواهیم داشت چون ورزشکارانی از 206 کشور جهان در این بازی‌ها شرکت خواهند کرد. 11 هزار ورزشکار به این مسابقات می‌آیند، کادر فنی و سرمربی‌ها نیز 5 هزار نفر خواهند بود، اصحاب رسانه 20 هزار نفر هستند، اکنون 4 هزار پرسنل در کمیته سازماندهی مشغول به فعالیت بوده و 60 هزار داوطلب نیز خواهیم داشت.

کوتس افزود: اگر تا اکتبر نشانه‌هایی از مهار پاندمی حتی بدون علائمی از ریشه‌کن شدن آن وجود داشته باشد، مقامات کار خود را برای آماده‌سازی سناریوهای متفاوت در راستای برگزاری بازی‌ها، آغاز خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала