ریابکوف: معاهده آسمان باز با خروج آمریکا از بین نمی رود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ریابکوف: معاهده آسمان باز با خروج آمریکا از بین نمی رود
ریابکوف: معاهده آسمان باز با خروج آمریکا از بین نمی رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه، توافقنامه آسمان باز را پس از خروج آمریکا، یک توافقنامه ای که هنوز معتبر است اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: "این توافقنامه به هیچ وجه مرده نیست و ایالات متحده در ماه نوامبر سال جاری از آن خارج خواهد شد که من معتقد هستم با توجه به اطلاعیه ها بسیار بسیار محتمل است و از همه مهمتر، به دلیل الگوی رفتاری واشنگتن در این زمینه. اما این به این معنای نیست که توافق پس از آن خواهد مرد."

ترامپ - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا از معاهده آسمان باز خارج می شود

ریابکوف افزود: "بر خلاف وضعیت پیمان استارت، در حال حاضر 34 کشور در این پیمان وجود دارند. ایالات متحده روند خروج را آغاز کرده است، اما پس از خروج آن، اگر اتفاق بیفتد، من می خواهم توجه را به این واقعیت جلب کنم كه این مرحله توسط واشنگتن به عنوان راه حل اعلام شده و نه به عنوان هدف و این یک تفاوت بسیار مهم است. نمی توان آن را به زباله انداخت. پس از آن 33 کشور یا کمتر در آن باقی می مانند. اما این هنوز بدان معنی نیست که قرارداد از بین خواهد رفت."

معاهده آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین 34 کشور جهان است که در خصوص اجازه پرواز هواپیماهای جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده می‌باشد. این معاهده جهت ایجاد درکی متقابل و اطمینان به کشورهای امضاکننده در خصوص کلیه تحرکات و فعالیت‌های نظامی که ممکن است باعث نگرانی آن‌ها شود، ایجاد شده‌است. معاده آسمان‌های باز یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала