نفتکش‌های ایرانی یکشنبه وارد آب‌های ونزوئلا می‌شوند

© Sputnik / Alexander Vilfنفتکش‌های ایرانی یکشنبه وارد آب‌های ونزوئلا می‌شوند
نفتکش‌های ایرانی یکشنبه وارد آب‌های ونزوئلا می‌شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتظار می‌رود نفتکش‌های ایرانی که اکنون در مسیر ونزوئلا هستند تا روز یکشنبه وارد آب‌های این کشور شوند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده‌های پایگاه اینترنتی مؤسسه رفینیتیو، انتظار می‌رود نفتکش‌های ایرانی که اکنون در مسیر ونزوئلا هستند تا روز یکشنبه وارد آب‌های این کشور شوند.

ارتش ونزوئلا نفتکش های ایرانی را همراهی خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
ارتش ونزوئلا نفتکش های ایرانی را همراهی خواهد کرد

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که "نفتکش فورچون" با پرچم ایران امروز جمعه به نزدیکی آب‌های دریای کارائیب رسیده و چهار نفتکش ایرانی دیگر نیز با فواصل نه چندان طولانی در حال پیمودن مسیری مشابه برای رسیدن به دریای کارائیب هستند.

مقامات ایران پیش از این هشدار داده‌اند که هرگونه مزاحمتی از سوی شناورهای آمریکای برای نفتکش‌های ایرانی با واکنش شدید و مقابله‌ به مثل از سوی ایران مواجه خواهد شد. امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع ایران در این راستا اعلام کرد که کشورش "هیچ‌گونه مزاحمتی را برای نفتکش‌های ایرانی تحمل نخواهد کرد."

جاناتان راث هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که این وزارتخانه از هرگونه‌ برنامه‌ برای توقیف‌، تجسس یا انهدام نفتکش‌های ایرانی که در راه ونزوئلا هستند، کاملاً بی‌اطلاع است.

ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا نیز در این خصوص اعلام کرد که کشتی و هواپیما‌های جنگی این کشور نفتکش‌های ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا همراهی خواهند نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала