مسکو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا هیچ گونه تحریم تسلیحاتی علیه تهران نباشد

© Sputnik / Mikhail Voskresenkiy /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا هیچ گونه تحریم تسلیحاتی علیه تهران نباشد
مسکو تمام تلاش خود را خواهد کرد تا هیچ گونه تحریم تسلیحاتی علیه تهران نباشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام معاون وزیر امور خارجه روسیه، مسکو تمام تلاش خود را برای اطمینان از عدم تحریم تسلیحاتی ایران پس از ماه اکتبر، انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو تمام تلاش خود را برای اطمینان از عدم تحریم تسلیحاتی یا اعمال سایر محدودیت‌ها علیه ایران پس از ماه اکتبر انجام خواهد داد.

 روسيه: دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران وجود ندارد  - اسپوتنیک ایران
روسيه: دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران وجود ندارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: تمدید دستور فعلی، در حقیقت ادامه یافتن تحریم سخت تر، که قبل از تصویب قطعنامه 2231 وجود داشت، است. همانطور که در قطعنامه بیان شده است و همانطور که از بحث های بیشمار در مورد این موضوع می دانیم، روسیه مطمئناً تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این اطمینان حاصل شود که پس از 18 اکتبر هیچ چیزی شبیه به این (محدودیت‌ها برای ایران) وجود نداشته باشد.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

در این توافق نامه همچنین شرط شده است كه تحریم تسلیحاتی ایران نیز طی مدت 5 سال برداشته شود و  تحویل تسلیحات زودتر نیز امكان باشد اما فقط با اجازه شورای امنیت سازمان ملل. این توافق نامه به شکل اصلی خود حتی سه سال دوام نیاورد: در ماه مه 2018، ایالات متحده خروج یک جانبه از برجام و اعاده تحریم های سختگیرانه علیه تهران را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала