کره شمالی منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست

© AP Photo / Evan Vucciکره شمالی منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست
کره شمالی منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با بی اثر بودن گفتگوها، کره شمالی دیگر نقطه ای برای مذاکرات بعدی دستکم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مشخص شدن نتایج ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین، روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سه بار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو داشته که نتایج و دستاوردی نداشته است.

احمد داووداوغلو، نخست وزیر پیشین ترکیه  - اسپوتنیک ایران
افشای جزئیات دیدار نخست‌وزیر پیشین ترکیه با اسد در سال ۲۰۱۱

روزنامه به نقل از سفیر روسیه در کره شمالی نوشته است: با بی اثر بودن گفتگوها، کره شمالی دیگر نقطه ای برای مذاکرات بعدی دستکم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مشخص شدن نتایج در نظر نگرفته است.

آلکساندر ماتسه گورا سفیر روسیه در کره شمالی، در مصاحبه با خبرنگاران اذعان داشته، که کره شمالی مذاکرات با آمریکا را به حالت تعلیق درآورده است تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار شود.

ماتسه گورا افزود، که فعلا زمانی برای گفتگوهای بعدی اعلام نشده است و کره ای ها می خواهند منتظر نتایج انتخابات آمریکا باشند.

کره شمالی در ماه های اخیر بارها دست به پرتاب های موشکی زده و آزمایش هایی انجام داده است که خود نشان دهنده عدم تمایل این کشور برای گفتگو با آمریکاست.

سفیر روسیه در پیونگ یانگ از توقف گفتگوها ابراز تاسف کرد و گفت که این باعث افزایش تنش ها می شود اما پیش بینی می شود که مذاکرات نهایتا از سرگرفته شود.

وی تاکید کرد که توقف گفتگوهای آمریکا و کره شمالی با نظرداشت اینکه تنش هایی را به دنبال دارد برای مسکو خرسند کننده نیست.

ماتسه گورا از تحریم های آمریکا علیه کره شمالی انتقاد و آن را مانعی برای ارسال کالاها و اقلام پزشکی و بهداشتی برای این کشور تلقی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала