مقابله آمریکا با روسیه و چین در شورای امنیت

© AFP 2023 / Johannes Eisele شورای امنیت
 شورای امنیت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قصد دارد در شورای امنیت در رابطه با سوریه به مقابله با روسیه و چین دست بزند.

به گزارش اسپوتنیک، کلی کرافت نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد در شورای امنیت در رابطه با سوریه با روسیه و چین دست به مقابله بزند.

کرافت در واشنگتن گفت:«ما می دانیم که ما، شورای امنیت سازمان ملل باید بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به مسئولیت‌پذیری فرابخوانیم.  ما همچنین باید کمپین انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه و چین را آشکار سازیم.

در شورای امنیت هر زمانی که موضوعی در باره سوریه بررسی می‌شود، نمی‌توانیم هیچ گامی بدون تلاش روسیه و چین جهت «خاموش کردن صدای دیگر کشورها» برداریم. ما باید با این کشورها در باره  کارهای آمریکا در سوریه صحبت کنیم.

ریابکوف: اقدامات آمریکا علیه ایران می تواند منجر به بحران در سازمان ملل می شود - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: اقدامات آمریکا علیه ایران می تواند منجر به بحران در سازمان ملل می شود

مثلا کشورهایی مانند آفریقای جنوبی و نیجریه. ما باید با این کشورها صحبت کنیم و وقت بیشتری با آنها بگذرانیم و برایشان توضیح بدهیم که آمریکا چه کارهایی برای آنها انجام می دهد و اینکه این 10 کشور منتخب کارهای زیادی برای مقابله با روسیه و چین می توانند انجام بدهند».

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала