آزمایش واکسن کروناویروس بر روی میمون ها موفقیت آمیز بوده است

© Fotolia / lemtalواکسن کروناویروس بر روی میمون ها موفقیت آمیز بوده است
واکسن کروناویروس بر روی میمون ها موفقیت آمیز بوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشکده پزشکی هاروارد با آزمایش واکسن های نمونه اولیه از کووید 19 بر روی میمون های زوروس که ایمنی را نسبت به ویروس به دست آورده اند، موفقیت های چشمگیری بدست آورده اند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در مجله Science، در مطالعه این تیم نشان داده شده است كه شش واكسن دی ان ای بالقوه ناشی از پاسخ آنتی بادی خنثی شده و با واکسن DNA یک سازه ژنتیکی ایجاد شده است که در این مورد به سنتز پروتئین S کمک می کند. پروتئین S بر روی پروتئین در سطح ویروس قرار گرفت و وظیفه اتصال به گیرنده سلول میزبان و نفوذ ویروس به سلول را بر عهده دارد.

تعداد مبتلایان به کووید ـ 19 در جهان از 5 میلیون نفر تجاوز کرد - اسپوتنیک ایران
تعداد مبتلایان به کووید ـ 19 در جهان از 5 میلیون نفر هم گذشت

دانشمندان 25 میمون را ایمن سازی کردند تا واکسن ساختگی دریافت کردند. سه هفته بعد ، میمون های ماكاك در معرض ویروس كامل قرار گرفت. در حیواناتی که واکسن کامل دریافت کرده اند ، بار ویروسی کاهش یافته و در هشت مورد بیماری کرونا تشخیص داده نشده است.

یک مطالعه دوم ثابت کرد که نه میمون تحت درمان با کووید 19 ایمنی محافظ طبیعی دارند. آنتی بادی مقاومت کاملی از بدن در برابر عفونت مجدد با ویروس را نیز ترشح نموده اند.

میمون رزوس یا ماکاک رزوس یکی از انواع میمون است که در جنوب، شرق و جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند. رزوس تنها میمون کشور افغانستان است و به جهت نگهداری آسان در اسارت و استفادهٔ گسترده در باغ وحش‌ها، آزمایشگاه‌ها و به عنوان حیوان خانگی از شناخته‌شده‌ترین انواع میمون است.

پیش از این در خبرها آمده بود که تارنمای «یی سی»  چین روز جمعه گزارش کرد که واکسن «پیکو واکس»  را شرکت واکسن سازی «سینوواک بیوتک»  شهر پکن تولید کرده و با موفقیت روی میمون ها آزمایش شده است. گزارش حاکی است این واکسن پس از آزمایش روی میمون ها،  موجب تولید پادتن در آنها شده و سیستم ایمنی بدن آنها را بنوعی تقویت کرده است که بتوانند ویروس ها را از بین ببرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала