همتی: تعادل به بازار ارز باز خواهد گشت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / همتی: تعادل به بازار ارز باز خواهد گشت
همتی: تعادل به بازار ارز باز خواهد گشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران نرخ‌های فعلی در بازار ارز این کشور را غیرطبیعی خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیمای ایران، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در خصوص بازار ارز در این کشور اظهار داشت: مباحث مهم از جمله کرونا و کاهش قیمت نفت منجر شده در ورود ارز به کشور مشکل ایجاد شود اما به این معنا نیست که اسکناس ارز کم است.

توضیحات همتی در خصوص روند آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران
توضیحات همتی در خصوص روند آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران

همتی تصریح کرد: در حال حاضر ذخیره اسکناس ارز ما در بهترین وضعیت نسبت به یک دهه گذشته است. مشکل اصلی بازار ارز حواله هاست و واردکنندگان در تلاش برای تامین ارز هستند. مرزها در حال بازگشایی است. ۲۰ میلیارد دلار از ارزهای صادراتی سال ۹۸ هنوز به کشور باز نگشته است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران بیان داشت: نمی خواهیم در نرخ ارز دخالت کنیم، بلکه به دنبال چرخش تولید و فعالیت اقتصادی هستیم اما این شرایط فعلی هم تاثیر گذار است. نمی‌گوییم مشکلات وجود ندارد بلکه مشکلات زیاد است اما در نظر بگیرید که یک ابر قدرت به جان اقتصاد های دنیا افتاده است.

همتی گفت: وضعیت بازگشت ارز به کشور فروردین ماه خوب نبود اما اردیبهشت بهتر شد. ۲.۸ میلیارد دلار ارز طی ۲ ماه ابتدای سال به کشور عرضه شد که از طریق سامانه نیما و صادرات در قبال واردات رخ داد. نرخ‌های فعلی بازار ارز طبیعی نیست و در روزهای آینده تعادل به بازار بر خواهد گشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала