ایالات متحده روش جدیدی را برای سرقت پول چین ابداع کرد

© AP Photo / Richard Drewایالات متحده روش جدیدی را برای سرقت پول چین ابداع کرد
ایالات متحده روش جدیدی را برای سرقت پول چین ابداع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده راهی برای محرومیت شرکت های چینی از فرصت کسب پول در بورس اوراق بهادار آمریکا یافته داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، رابطینی که با اوضاع و احوال بورس هستند اعلام داشتند: بورس آمریکایی "نزدک" قصد دارد قوانین خود را در آینده نزدیک سخت تر کند، به گونه ای که احتمال عرضه عمومی اولیه آن را به یک سوم از شرکت های چینی که مایل به ورود به آن هستند، محروم کند.

داروی چین برای درمان  تحریم های آمریکا  
 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
داروی چین برای درمان تحریم های آمریکا

به گفته آنها، اسناد به طور مستقیم در مورد جهت الزامات جدید علیه پکن صحبت نمی کنند، اما به نظر می رسد که ایالات متحده راهی برای محرومیت شرکت های چینی از فرصت کسب پول در بورس اوراق بهادار آمریکا یافته داده است.

این تغییرات بر شفافیت شرکت ها و عدم روابط با خودی ها تأثیر می گذارد و شرکت های آسیایی و به ویژه شرکت های چینی با مشکلاتی روبرو می شوند. پس از شروع به کار آنها، نزدک برای تازه کارها سخت تر می شود و  می بایستی پس از لیستینگ، حداقل 25 میلیون دلار یا یک چهارم سرمایه بازار را جمع آوری کنند.

این اولین بار است که بورس مبادله حداقل میزان IPO را تعیین می کند؛ اگر قبلاً عمل می کرد، 40 شرکت از 155 شرکت چینی که از سال 2000 در بورس اوراق بهادار ذکر شده بودند، امروز این فرصت را به دست نمی آوردند.

دلیل این سیاست عملی شرکت های کوچک چینی است، که تحت پوشش IPO، وجوهی را برای بنیانگذاران و حامیان مالی واریز می کنند تا مبالغ را به دلار دریافت کنند؛ علاوه بر این، آنها از ثبت نام در نزدک برای دریافت یارانه دولتی استفاده می کنند و وام دهندگان را ترغیب می کنند تا بودجه بیشتری به آنها اختصاص بدهند.

این اهداف، با خواسته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا مبنی بر كاهش جریان پول های آمریكا به اقتصاد چین تحمیل شده اند. به ویژه، وی قبلاً اظهار داشت كه تمایل دارد شرایط گزارش مالی را برای شركت های چینی كه در نیویورک تجارت می كنند، مطابق با استانداردهای آمریكا سخت تر كند. کاخ سفید همچنین از صندوق های بازنشستگی خواست تا سرمایه گذاری در شرکت های چینی را رها کنند.

پیش از این مشخص شد، که پکن به طور جدی در حال بررسی احتمال برهم زدن بخش اول توافق تجاری است. مقامات چینی برای ایالات متحده امتیازاتی از جمله افزایش سرمایه گذاری در این کشور را صادر کردند و اقدامات کنونی واشنگتن باعث ناراحتی آنها شده است.

علاوه بر این، پکن از تلاش ایالات متحده در متهم کردن چین و گرفتن مسئولیت در رابطه با ویروس کرونا ناراضی است، حتی آمریکا خواستار جبران خسارت از سراسر جهان به دلیل آسیب چین به اقتصاد جهانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала