واکنش سفیر ایران در روسیه به مزاحمت احتمالی آمریکا برای نفتکش های ایران

© Sputnikواکنش سفیر ایران در روسیه به مزاحمت احتمالی آمریکا برای نفتکش های ایران
واکنش سفیر ایران در روسیه به مزاحمت احتمالی آمریکا برای نفتکش های ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در روسیه: نفتکش های ایرانی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، مطابق با اصل مبادله آزاد کالا و در چارچوب تجارت مشروع و قانونی ایران با ونزوئلا، به این کشور ارسال می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه به اظهاراتی مبنی بر قصد دولت آمریکا برای ایجاد مزاحمت در مسیر تانکرهای ایرانی واکنش نشان داد و گفت: هرگونه دخالت و یا ممانعت از عبور این کشتی ها توسط دولت ایالات متحده، به عنوان تحمیل قوانین ملی این کشور به سایر کشورها تلقی می شود.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
جلالی: ایران از روسیه درخواست کمک در مبارزه با کرونا ویروس کرد

وی در رشته پیامهای توییتری در این باره نوشت: "نفتكش_هاي_ايراني  با پرچم جمهوري اسلامي ايران در چارچوب اصل مبادله تجارت آزاد و نيز تجارت قانونی و مشروع ايران با ونزوئلا در حال حركت به سمت اين كشور هستند. هر گونه ممانعت يا مزاحمت احتمالي براي تردد اين كشتي ها از سوي دولت ايالات متحده آمريكا به منزله تحميل قوانين ملي يك كشور به ساير كشورها و مغاير با اصول توافق شده بين المللي، نقض فاحش قوانين كشتيراني در آبهاي آزاد و تهديد صلح و امنيت بين المللي می باشد .جمهوری_اسلامی_ایران بارها نشان داده که در حراست و پاسداری از منافع و حیات ملی خود کاملا جدی و مصمم است. هر گونه ماجراجویی و اقدام احمقانه علیه شناورها و تانکرهای_ایرانی در آبراه های بین المللی، بدون شک برای عاملین آن پشیمان کننده خواهد بود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала