آزمایش بالینی موفق واکسن کووید-19

© Fotolia / BillionPhotos.comواکسن کرونا
واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت داروسازی آمریکایی «مُدرنا»اعلام کرد نتایج اولیه آزمایش واکسن آنها در آزمایشات کلینیکی موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « بیزنس اینسایدر»، شرکت مُدرنا "(Moderna)اعلام کرد که واکسن ساخت این شرکت در آزمایش‌های مقدماتی انسانی با موفقیت عمل کرده است و واکسن آنها به نوعی نحوه مقابله با ویروس کرونا را به سیستم ایمنی بدن آموزش داده است.

براساس گزارش‌ها پس از تزریق دو دوز از واکسن مذکور هر یک از شرکت کنندگان که در آزمایشات انسانی مدرنا شرکت کرده بودند علایم خوبی در پاسخ آنتی بادی بدنشان به این واکسن  موسوم به «mRNA-۱۲۷۳»که در فاز ۱ مطالعه توسط مؤسسه ملی سلامت (NIH)  انجام شده بود، نشان دادند.

کارشناسان تاثیر كروناویروس بر فناوری های دیجیتال را بیان کردند - اسپوتنیک ایران
کارشناسان تاثیر كروناویروس بر فناوری های دیجیتال را بیان کردند

البته نمی‌توان گفت واکسن مذکور کاملاً قادر به جلوگیری از عفونت احتمالی ناشی از کروناویروس است. تلاش برای ساخت یک واکسن مناسب برای بیماری کووید-۱۹ به یکی از اهداف اصلی در تمام کشورهای جهان تبدیل شده و محققان در تلاشند تا به شیوع این بیماری همه گیر پایان دهند. مقامات دولت آمریکا امیدوارند تا پایان سال جاری بتوانند این واکسن را توسعه دهند.

شرکت مدرنا و مؤسسه ملی سلامت از اوایل ژانویه سال ۲۰۲۰ روی واکسن کروناویروس موسوم به mRNA-۱۲۷۳ با هم کار کرده‌اند. این شرکت از یک فناوری موسوم به آر.ان.ای پیام رسان برای طراحی و تهیه واکسن استفاده می‌کند و فقط از کد ژنتیکی ویروس استفاده می‌کند و این موضوع قابل توجه است زیرا برای توسعه واکسن‌های سنتی معمولاً به نمونه زنده ویروس نیاز بود.

تاکنون آر.ان.ای پیام رسان سرعت چشمگیری را در توسعه این واکسن نشان داده است و مدرنا اولین شرکتی است که وارد مرحله انجام آزمایشات بالینی شده است و اکنون نیز اولین شرکتی است که نتایج آزمایش‌های انسانی را اعلام کرده است. اما آر.ان.ای پیامرسان هرگز به واکسن کامل منجر نشده است. این شرکت در حال حاضر اولین شرکتی است که یک واکسن مناسب بیماری کووید-۱۹ را ارائه داده و امیدوار است بتواند در سال ۲۰۲۱ تأییدیه کامل این واکسن را دریافت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала