چرا خانمها در زمان اپیدمی کرونایی موهای خود را نمی شویند؟

اشتراک
خانمها در کشورهای مختلف جهان تصمیم گرفتند تا زمانی که بحران کرونایی به پایان نرسد، از شستن موهای خود خودداری کنند

به گزارش اسپوتنیک، خانمها در کشورهای مختلف جهان تصمیم گرفتند تا زمانی که بحران کرونایی به پایان نرسد، از شستن موهای خود خودداری کنند. اقدام همگانی تحت عنوان No hair washing challenge- چالش عدم شستشوی موها، 3 سال پیش ظاهر شد. طرفداران آن، بدن خود را می شویند ولی از شست موهای خود بطور منظم و با استفاده از شامپو خودداری می ورزند.

این نظریه در زمان اپیدمی کرونایی جان تازه گرفت و تعداد بیشتری به ویژه خانمها به آن پیوستند. زیرا در خانه، فقط خودی ها موهای کثیف را می بینند. هدف « فلسفه موهای ناشسته»، نه در صرفه‌جویی در مصرف شامپو و یا صابون و یا ترساندن اطرافیان است.

بیمارستان - اسپوتنیک ایران
تغییر رنگ پوست پزشکان مبتلا به ویروس کرونا +عکس

تعدادی از متخصصان پوست وسایل شستشوی معاصر را مضر برای موها و پوست سر می دانند، زیرا حاوی مواد شیمیایی هستند. بدین ترتیب، یک یا دو روز پس از شستشوی موها، آن‌ها دوباره کثیف می شوند و نیاز به شستشو هست که دوباره مواد شیمیایی با پوست سر تماس پیدا کرده و حتی باعث ریزش موها می شود.

از اینرو طرفداران فلسفه «موهای ناشسته» به خانمها پیشنهاد می کنند از مصرف شامپو خودداری کنند و موهای خود را فقط با آب بشویند و به جای شامپو اگر بخواهند از آرد (آرد به مدت 10 دقیقه روی موهای خشک ریخته شود و بعد با آب بخوبی شسته شود) استفاده کنند. با استفاده از آرد و آب پس از 3-2 هفته موها به این روش شستشو عادت کرده و طی هفته دیگر چرب و کثیف به نظر نخواهند رسید.  برای حفظ موها در حالت سالم باید این روش همیشه ادامه یابد و دیگر از مواد شیمیایی شستشو برای شستن موها استفاده نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала