هواپیمای جنگی ایل-2 چهره هواوی شد + عکس

© REUTERS / David Kirtonهواپیمای جنگی ایل-2 چهره هواوی شد
هواپیمای جنگی ایل-2 چهره هواوی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شبکه‌های اجتماعی پلاکارد جدید شرکت بزرگ هواوی برای نشان دادن پایداری و مقاومت شرکت در مقابل فشار آمریکا ظاهر شد.

به گزارش اسپوتنیک، در شبکه‌های اجتماعی پلاکارد جدید شرکت بزرگ هواوی برای نشان دادن پایداری و مقاومت شرکت چینی در مقابل فشار آمریکا ظاهر شد. روی این پلاکارد هواپیمای جنگی «ایل -2» شوروی دیده می شود که مورد گلوله‌باران قرار گرفته اما همچنان به پرواز ادامه می دهد. زیر آن نوشته شده است: «بدون زخم برداشتن، عضلات قوی بدست نمی آید. قهرمانان همیشه سختی کشیده‌‍اند».

این ماکت برای بازار داخلی تهیه شده است. برای آمریکا شعار آن چنین است:«کسی قهرمان بدنیا نمی آید، سختی‌ها قهرمان می سازند».

شرکت هواوی مهمترین هدف فشار در جنگ تجاری آمریکا با چین است. مقامات آمریکایی این شرکت را متهم به کلاهبرداری مالی، پولشویی و نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران کرده‌اند. در ماه اوت سال 2018، ترامپ استفاده از کالاهای هواوی را برای  ساختارهای دولتی آمریکا ممنوع کرد.

​شرکت فناوری هواوِی، شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات است. دفتر اصلی این شرکت در شهر شنژن چین قرار دارد. هوآوِی بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌کننده سرویس‌های ارتباطی پس از پیشی گرفتن از اریکسون در سال ۲۰۱۲ در جهان است.این شرکت حدود ۲۰ مؤسسه تحقیق و توسعه در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳٫۷۴ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد. در سال ۲۰۱۸ اولین گوشی ۳ دوربین جهان را به نام p20pro به بازار جهانی عرضه کرد.

دونالد ترامپ در پی رسوایی فساد مالی و دور زدن تحریم‌های آمریکا اقدام به تحریم کامل شرکت هواوی نمود. اما سرویس‌های گوگل در گوشی‌های موجود هوآوی باقی خواهند ماند که می‌توان به گوگل پلی Google Play، خدمات امنیتی و به‌طور کلی تمامی سرویس‌های گوگل اشاره کرد. در نتیجه کاربرانی که از گوشی‌های هوآوی استفاده می‌کنند نیازی نیست نگران باشند زیرا هیچ تغییری در این سری محصولات ایجاد نخواهد شد و کاربران به راحتی می‌توانند از هرگونه سرویسی بهره ببرند

در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۹ وزارت دادگستری آمریکا ادعانامه ای شامل ۱۳ مورد اتهام علیه شرکت هوآوی و منگ وانژو و مدیر ارشد شرکت هوآوی گه در کانادا منتظر محاکمه بود تنظیم کرد. ادعانامه وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که هوآوی، آمریکا و یک بانک بین‌المللی را در مورد روابط با دو زیرمجموعه اش به نام‌های «هوآوی دیوایس یو اس ای» و «اسکای کام تک» برای انجام معامله با ایران گمراه کرد. همچنین ادعا شده‌است که هوآوی، یک فناوری شرکت بزرگ «تی موبیل» آمریکا که از آن برای تست کردن قابلیت دوام تلفن‌های همراه استفاده می‌شود را سرقت کرده است. این فناوری به نام «تپی» (Tappy) برای تست کردن تلفن‌ها، اثری مثل انگشتان دست انسان را روی تلفن شبیه‌سازی می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала